eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe] › Re: Obowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe]
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego
    [długawe]
    Date: Mon, 12 Nov 2007 22:54:06 +0100

    W wiadomości news:fhaf4e$2oi$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > A czy zawsze znajdzie się taki "frajer" (fachowiec) który zrobi coś na
    > rzecz wspólnoty bez zaliczki, tak by nie trzeba było płacić "z góry" ?
    > Chyba nie. Dla mnie to dość oczywiste że można żądać od współwłaścicieli
    > pewnych pieniędzy z góry. I taki obowiązek może nałożyć wspólnota. Sam
    > zarząd nie może.
    Też jestem tego zdania, w tej sytuacji jednak nie można IMO tylko żądać kasy
    (i to jeszcze 100% bo to nie jest zaliczka tylko płatność z góry).
    W takiej sytuacji powinny być jednak określone terminy, kary umowne i zasady
    wycofania pieniędzy w razie niewywiązania się zarządcy z terminów inalezy
    tego żądać.
    Jeśli takich sprecyzowań nie ma, to wpłacanie pieniędzy (szczególnie wobec
    uprzednich nieprawidłowości byłoby naiwnością).

    > Przede wszystkim zmienić takiego kiepskiego zarządce. Jeśli jest uchwała
    > wspólnoty to nie da sie pieniędzy wycofać, a zarząd powinien wystąpić
    > przeciwko tym którzy nie wpłacili.
    Uchwała jest. Robót nie przeprowadzono. Juz 2 razy tak ponoć było, teraz
    może być 3.

    > Wątpię.
    > Decyduje uchwała wspólnoty w trybie art. 22 ust. 3. jeśli uchwała nakłada
    > na współwłaścicieli obowiązek uiszczenia pieniędzy "z góry" to trzeba
    > płacić, albo skarżyć uchwałę - art. 25 ust. 1.
    Nie znam dokładnie treści uchwały i nie wiem w jakim trybie została podjęta
    (zaś wśród składających się na art. 22 ust. 3 punktów co do opisanej
    sytuacji zastosować - pkt 10?).
    Ale zasugerowałem: w razie wezwania do wpłaty bez określenia terminarza
    robót, kar umownych, możliwości wycofania środków niewykorzystanych w
    terminie zażądać pisemnie przedstawienia takowych pod groźbą zaskarżenia
    uchwały jako naruszającej interesy właściciela.

    --
    Jotte