  • Data: 2012-02-05 20:09:30
    Temat: Re: Obowiązki policji
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/02/12 20:35, .B:artek. wrote:

    > Ustawa o Policji
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl

    Dzięki za link, ale zapomniałem napisać, że ustawę o Policji
    przeczytałem jako pierwszą. Jest to jednak ustawa zawierająca przepisy o
    pracy *w* Policji (taki kodeks pracy policjanta).

    Mnie natomiast interesuje, czy policjant ma jakiekolwiek obowiązki
    względem obywatela. W w/w ustawie znalazłem tylko obowiązek wymeldowania
    się oraz odpowiedzialność za niewykonanie rozkazu. Wyczytałem też, że
    istnieje Święto Policji (sic!) oraz na jakich zasadach milicjanci stali
    się policjantami.

    Czy rzeczywiście jedyne obowiązki policjanta to obowiązki względem
    przełożonych oraz niektórych organów państwowych?

    PS. Jeśli jednak coś przeoczyłem (nietrudne to w tak pasjonującej
    ustawie) to wskaż proszę artykuł.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski