  • Data: 2007-10-30 09:15:42
    Temat: Re: Obowiazek sprzedajacego firme (miesieczne rozliczenia)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Oct 2007, p...@g...com wrote:

    > Post podobalby mi sie bardziej bez parafrazy :)

    Ale to nie pokazywałoby problemu :)

    > Podsumowujac, logiczne jest dla mnie ze powinien,

    No tak.
    Tylko zauważ, że parafraza czemuś służyła - takie są ogólne
    zasady zawierania umów. Dobrowolność.

    > Rozumiem jednak, e podstaw prawnych ku temu, zeby zadac nie ma :)

    Otóż to :)
    Przystanie DOBROWOLNIE na podejrzane warunki, albo jak kto woli
    z drugiej strony - niespełnienie DOBROWOLNIE pewnych warunków,
    dowodzi niekompetencji co najmniej jednej strony umowy.
    Niekoniecznie tej która "nie spełnia" :)

    > Dla porównania w sklepie musza mi dany towar
    > sprzedac (prawo konsumenckie).

    Wcale nie!
    To nie jest prawo "konsumenckie", to jest prawo hm... "publiczne",
    regulowane karą w Kodeksie Wykroczeń.
    Tak samo z żądaniem może wystąpić ktoś kto kupuje "na firmę", nie
    ma żadnej "konsumenckiej" różnicy!

    > Co prawda odpowiedz troche "na okredke"

    No, w końcu to grupa dyskusyjna jest :)

    pzdr, Gotfryd