  • 1. Data: 2007-10-29 19:04:45
    Temat: Obowiazek sprzedajacego firme (miesieczne rozliczenia)
    Od: p...@g...com

    Witam
    Czy wlasciciel sprzedajacy wlasna firme ma obowiazek
    pokazania jej miesiecznych rozliczen finansowych kupujacemu?
    Oczywiscie mam na mysli sytuacje przed podpisaniem umowy
    kupna-sprzedazy.

  • 2. Data: 2007-10-29 19:13:42
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Bylby idiota gdyby tego nie zrobil.

  • 3. Data: 2007-10-29 20:21:38
    Od: p...@g...com

    On 29 Pa , 20:13, "MT" <s...@d...null> wrote:
    > Bylby idiota gdyby tego nie zrobil.

    Mysle, ze czasami wykazalby sie duzym sprytem.
    Np. w przypadku, gdy firma przynosi straty albo
    niskie zyski. Dodam, ze to co na zewnatrz nie zawsze
    odpowiada temu w srodku.

  • 4. Data: 2007-10-29 20:23:11
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > pokazania jej miesiecznych rozliczen finansowych kupujacemu?
    > Oczywiscie mam na mysli sytuacje przed podpisaniem umowy

    Co rozumiesz pod pojęciem "firma"?

    --
    andrzej

  • 5. Data: 2007-10-29 22:01:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2007, p...@g...com wrote:

    > Witam
    > Czy wlasciciel sprzedajacy wlasna firme ma obowiazek
    > pokazania jej miesiecznych rozliczen finansowych kupujacemu?

    Mogę sparafrazować?
    Czy sprzedający kota w worku ma obowiązek pokazać kota,
    z uwagą iż:

    > Oczywiscie mam na mysli sytuacje przed podpisaniem umowy
    > kupna-sprzedazy

    ...hę?
    :)

    Albo "poważny" kupujący dostaje upoważnienie do pozaglądania
    w papiery, m.in. do wzięcia zaświadczeń o niezaleganiu z US,
    do wglądu "z interesu prawnego" do hipotek nieruchomości
    firmowych itp, albo coś się wspomina o tym kocie.
    Mianowicie dokąd on się udaje, jak widzi psa? ;)

    Oczywiście żądanie złożenia oświadczenia o poufności i nie
    wykorzystywaniu dla celów konkurencyjnych (czy jak to by tam
    mądrze sformułować - żeby dane nie mogły być wykorzystane
    w innych celach) też jest na miejscu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-29 23:07:28
    Od: p...@g...com

    On 29 Pa , 23:01, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Mog sparafrazowa ?
    > Czy sprzedaj cy kota w worku ma obowi zek pokaza kota,
    > z uwag i :

    Post podobalby mi sie bardziej bez parafrazy :)

    > Oczywi cie danie z o enia o wiadczenia o poufno ci i nie
    > wykorzystywaniu dla celów konkurencyjnych (czy jak to by tam
    > m drze sformu owa - eby dane nie mog y by wykorzystane
    > w innych celach) te jest na miejscu :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Podsumowujac, logiczne jest dla mnie ze powinien, i ze kupujacy
    moze odstapic od sprzedazy, jezeli nie otrzyma upowazenie itp itd...

    Rozumiem jednak, e podstaw prawnych ku temu, zeby zadac nie ma :)
    Dla porównania w sklepie musza mi dany towar
    sprzedac (prawo konsumenckie).

    Co prawda odpowiedz troche "na okredke", ale mimo wszystko
    dziekuje za zaangazowanie.
    Pozdrawiam Pawe K.

  • 7. Data: 2007-10-30 09:15:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Post podobalby mi sie bardziej bez parafrazy :)

    Ale to nie pokazywałoby problemu :)

    > Podsumowujac, logiczne jest dla mnie ze powinien,

    No tak.
    Tylko zauważ, że parafraza czemuś służyła - takie są ogólne
    zasady zawierania umów. Dobrowolność.

    > Rozumiem jednak, e podstaw prawnych ku temu, zeby zadac nie ma :)

    Otóż to :)
    Przystanie DOBROWOLNIE na podejrzane warunki, albo jak kto woli
    z drugiej strony - niespełnienie DOBROWOLNIE pewnych warunków,
    dowodzi niekompetencji co najmniej jednej strony umowy.
    Niekoniecznie tej która "nie spełnia" :)

    > Dla porównania w sklepie musza mi dany towar
    > sprzedac (prawo konsumenckie).

    Wcale nie!
    To nie jest prawo "konsumenckie", to jest prawo hm... "publiczne",
    regulowane karą w Kodeksie Wykroczeń.
    Tak samo z żądaniem może wystąpić ktoś kto kupuje "na firmę", nie
    ma żadnej "konsumenckiej" różnicy!

    > Co prawda odpowiedz troche "na okredke"

    No, w końcu to grupa dyskusyjna jest :)

    pzdr, Gotfryd