  • Data: 2011-05-29 21:27:05
    Temat: Re: Oble -- sprawa sądu nad zbrodniarzami typu Osama bin Laden
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Johnson" irubqi$lrc$...@i...gazeta.pl

    > Niekiedy tak. Np. jak się poddawał. To było naruszenie konwencji haskiej z 1923
    roku.

    Gdy poddawał się -- byłoby. Ale gdy nie poddawał się?
    Można było do niego strzelać bez sądzenia go?
    Rozumiem, że można było.

    > A poza tym OBL nie był żołnierzem.

    A Hitler był żołnierzem w czasie II wojny światowej?
    Albo Stalin czy Mussolini?

    > Jakby członkowie al kaidy byli traktowanie jak żołnierze to nie mogłoby być
    Guantanamo. USA traktuje ich nie jak jeńców wojennych.

    Zbrodniarzy wojennych zwykle traktuje się inaczej niż zwykłych żołnierzy.
    (a jak jest w Guantanamo -- nie wiem)

    Co do zabijania bez stawiania przed sądem -- amerykańskie westerny są
    tego pełne. List gończy z treścią jakaś taką: ,,wanted dead or alive''.
    Nie wiem, na jakiej podstawie można było wystawiać takie listy, ale
    chyba nie naruszały one tamtejszego prawa. Być może delikwenta sądzono
    wcześniej, być może sądzono zaocznie?...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'