  • Data: 2009-01-12 20:14:32
    Temat: Re: Obcokrajowiec na nieostrym zdjęciu fotoradaru
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gkfn29$6uf$1@inews.gazeta.pl...
    > Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, że właściciel pojazdu ma wiedzieć
    > komu powierzył swój pojazd. Stąd to LUB.

    Tylko, że nasz pytający mógł powierzyć samochód przyjacielowi z Francji,
    ale nie może wykluczyć, ze i on dalej pożyczył samochód bez jego wiedzy
    innej osobie.

    > Jak wskażesz kto kierował pojazdem w danym czasie, to jego się czepię,
    > jak nie wskażesz, to sprawa o przekroczenie prędkości zostanie umorzona z
    > braku sprawcy, a ty dostaniesz grzywnę nie za to, że ktoś jechał za
    > szybko ale za to, że nie wiesz komu w danje chwili powierzyłes pojazd
    > mimo, że PoRD nakłada na ciebie taki obowiązek.
    > Teraz jasne?

    Nie do końca. On może wskazać komu użyczył pojazd podkreślając, ze kiepska
    jakość zdjęcia nie pozwala mu na jednoznaczne stwierdzenie, kto siedzi za
    kierownicą. Sądzisz, ze Straż Miejska zwróci się z zagraniczna pomocą
    prawną do francuskich organów ścigania o przesłuchanie w charakterze
    świadka rzeczonego francuza i ustalenie, czy jechał?

    No właśnie.