  • Data: 2009-01-12 15:19:22
    Temat: Re: Obcokrajowiec na nieostrym zdjęciu fotoradaru
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    p...@g...com wrote:

    > Straż miejska proponuje mi, abym w ciągu 7 dni od otrzymaniu ww.
    > wezwania przyjął punkty karne oraz zapłacił mandat LUB wskazał osobę,
    > która w chwili wykroczenia kierowała pojazdem, w tym przypadku nie
    > jest napisane, jakie mogą być/są konsekwencje.

    Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, że właściciel pojazdu ma wiedzieć
    komu powierzył swój pojazd. Stąd to LUB.
    Jak wsakżesz kto kierował pojazdem w danym czasie, to jego się czepię,
    jak nie wskażesz, to sprawa o przekroczenie prędkości zostanie umorzona
    z braku sprawcy, a ty dostaniesz grzywnę nie za to, że ktoś jechał za
    szybko ale za to, że nie wiesz komu w danje chwili powierzyłes pojazd
    mimo, że PoRD nakłada na ciebie taki obowiązek.

    Teraz jasne?

    > Kolejne akapity informują o skierowaniu wniosku do Sądu o ukarania w
    > przypadku braku odpowiedzi.

    Bo mandat można wystawić do 30 dni. Potem już tylko sąd grodzki.

    > Czy w przypadku skierowaniu sprawy do Sądu będę musiał udać się do
    > Radomia czy też będę mógł kontaktować się z Sądem z mojego miejsca
    > zamieszkania.

    Zapomnij. Będziesz się fatygował.

    > B. Na zdjęciu prawdopodobnie jest przyjaciel rodziny, który jest
    > obywatelem Francji. Jednakże bardzo trudno go rozpoznać i nie jestem
    > co do tego pewien.

    W zasadzie to ciebie nie bardzo interesuje kto jest na zdjęciu.
    Ty masz im tylko odpowiedzieć komu w danym dniu dałeś samochód.

    > Czy jeśli miałbym odpowiedzieć na pismo to podać jako kierowcę pojazdu
    > mojego przyjaciela z Francji?

    jeśli rozpoznajesz osobę na zdjęciu
    jak nie, to podaj komu dałeś samochód w danym czasie bo w zasadzie tylko
    tyle musisz wiedzieć.

    > Na kogo wówczas zostanie wystawiony mandat oraz punkty karne i kto
    > będzie musiał uiścić opłatę za mandat?
    jak ustalą kto kierował to ten kto kierował. jak nie ustalą to nikt

    przy czy ty dostaniesz grzywnę jak nie powiesz komu dałeś samochód i to
    jest niezależne od przekroczenia prędkości

    > Co jeśli nie wskażę osoby kierującej?

    j.w.
    grzywna za niewskazanie.