    Date: Thu, 25 Apr 2013 12:05:37 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl> <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <51769de6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51779856$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177bb7a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177fba3$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304250009540.632@quad>
    <5178f8fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <klaua0$dqn$3@node2.news.atman.pl>

    W dniu 25.04.2013 11:50, Dominik & Co pisze:

    > Nieraz słyszy się o takim, czy owym, co to 40 lat bez prawka jeździł.
    > Jeździ ostrożnie, żeby się nie wydało :-)

    No. Bo w systemie, gdzie to prawko trzeba mieć i się bał.

    > Idiota będzie zapierdzielał. Z prawkiem, czy bez.
    > Mało to takich, co im za to czy tamto prawko zabrali a dalej jeżdzą?
    > Co w ich przypadku pomógł obowiązek "mania" prawka?

    No niestety system ścigania jest wciąż słaby :( Przez 20 lat mojej
    kariery kierowcy byłem kontrolowany prewencyjnie 1 raz! Rok temu. I
    ograniczyło się to do dmuchnięcia w kierunku alkotestu.

    Także zgadzam się z tobą, że trzeba by zaostrzyć kontrole.

    > A jak kogoś się złapie na złamaniu przepisów to poniesie karę.
    > Z prawkiem czy bez. Piesi nie muszą się bać odebrania prawka,
    > a jakoś nie ma problemu by ich ukarać za złamianie przepisów
    > i nikt nie neguje, że uczestnicząc w ruchu drogowym przepisy znać
    > muszą.

    Tylko że piesi łamiąc przepisy zagrażają głównie sobie.

    > Prawo jazdy to nie żadne prawo, tylko dowód zdanego egzaminu.

    No ale prawo mówi że masz mieć ten egzamin zdany. Bo tak jest
    bezpieczniej. Tak jak prawo mówi, że aby leczyć musisz skończyć
    odpowiednie studia i uzyskać odpowiednie uprawnienia lekarskie. A jak
    chcesz projektować domy albo mosty, to musisz uzyskać odpowiednie
    uprawnienia.

    Społeczeństwo ustala system uprawnień, żeby wyeliminować lub choć
    ograniczyć tych, co mu mogą zagrażać.

    > Prawo to prawo- przepisy, których obywatel ma przestrzegać.
    > Powinny być proste, jasne a ich nie przestrzeganie surowo karane.

    No. Jasne i proste. Żeby jeździć autem musisz przejść kurs i zdać egzamin.

    > Co w tym niezrozumiałego?

    Nic. W końcu się zgadzamy.

    > Jak kierowca będzie popieprzał 120/50, to dostanie 2 tys. mandatu
    > i tyle. Z prawkiem czy bez.

    Ale w ramach prewencji nakazujemy mu wcześniej przejść kurs i zdać
    egzamin, żeby w ogóle nie dopuścić na drogę takiego, co nie wie co
    znaczy te 50 w czerwonym kółeczku.

    > Prawicowe podejście twierdzi, że należy _przestrzegać prawa_.

    No to całkiem jak lewicowe, centralne i jakiekolwiek inne, poza tym
    anarchistycznym, co wspomniałeś.

    > Po prostu prawo obowiązuje, niezalażnie, czy masz kartonik-dupochron,
    > czy nie.

    Owszem. Ale ten kartonik jest fragmentem prawnie ustalonych działań
    prewencyjnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek