  • Data: 2013-04-25 12:02:55
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2013 11:03, Dominik & Co pisze:

    > Ja chcę tylko zaznaczyć, że wg Przemysława korzystanie z przewidzianych
    > prawem furtek do niewrzucania do wspólnego wora jest moralnie OK,
    > natomiast wprowadzenie prawa do ogólnego niewrzucania do tegoż
    > wora jest moralnie naganne (bo biedni będa masowo marli,
    > a na to, Towarzysze, zgody nie ma i być nie może). Taka ciekawostka.

    Ja bym raczej wszedł z moralności, bo to niestety sprawa mocno względna
    i tak na prawdę nieistotna.

    Co jest ważne? W kolejności: przetrwanie (i rozwój!) ludzkości oraz
    dobro jednostek. Wszelkie zasady, ustroje, morale to pochodna tych dwóch
    rzeczy.

    Niekontrolowany kapitalizm się nie sprawdza, podobnie jak siłą i
    przedwcześnie wprowadzany komunizm. Gdyby kapitalizm się sprawdzał, nie
    byłoby komunistycznych rewolucji. I vice versa ;)

    Mamy w tej chwili wypracowany pewien kompromis, który ewoluuje.

    Każdy kto ma dość rozsądku by dawać istotny wkład w społeczeństwo
    powinien zdawać sobie sprawę, że wszelkie drastyczne, gwałtowne zmiany
    stanowią duży problem - dlatego m.in. Mikke nie ma szans na wygraną.
    Jest zbyt radykalny. I nawet gdyby jego pomysły sprawdziły się w
    perspektywie stulecia, w co ja osobiście nie wierzę, to w perspektywie
    dekady spowodowałby katastrofę.

    Pomijając ideologię pomyśl, co by się stało, jakby nagle odchudzić
    administrację i połowę wszystkich urzędników zwolnić... Prawie pół
    miliona nowych bezrobotnych.