  • Data: 2008-01-29 07:56:42
    Temat: Re: OEM i płyta główna
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:
    > OK, to może tak: dealer sprzedaje ci samochód.

    Właściwie już w tym momencie nie mamy o czym mówić, bo samochód nie jest
    objęty prawem autorskim w taki sposób, jak program komputerowy. I jeszcze
    jedna notatka:

    > sprzeda ci ten samochód za uczciwą cenę, a nie 5 razy drożej.

    W drugą stronę: Sprzeda mi pięciokrotnie taniej od uczciwej ceny.

    Widzisz, jestem programistą i wiem, jak cholernie dużo pracy i umiejętności
    trzeba, żeby napisać tak skomplikowany system operacyjny jakim jest Windows.
    Śmiem twierdzić, że taki Photoshop wymaga o wiele mniej programistów i
    mniejszych nakładów pracy niż system operacyjny, a jednak kosztuje od
    Windowsa kilka razy więcej. Umówmy się więc, że to jednak 600 zł jest
    uczciwą ceną za system operacyjny - patrząc według nakładów pracy
    poniesionych do jego stworzenia - a nie 300. Nowe wersje Photoshopa wychodzą
    co kilka[naście] miesięcy, nowe wersje Windowsa wychodzą co kilka lat.

    > Umowę podpisujesz

    Znów nie mamy o czym gadać. Podpisałem, więc, napiszę wersalikami, żeby było
    jasne: ZGODZIŁEM SIĘ NA JEJ POSTANOWIENIA. Jest sens pytać, co będę robił
    dalej, jeśli chcę być w zgodzie z prawem, które każe mi dotrzymywać warunków
    umowy cywilnej, którą podpisałem?

    > A jak nie założysz to co?

    To będzie to sprzeczne z prawem i tyle.

    Widzisz, nie można przyjąć, że łamanie prawa nie jest łamaniem prawa jeśli
    nikt nie widzi. Jeśli sfałszuję pieniądze i będę ich używał tylko w
    wiejskich sklepikach i na targach, gdzie jest niewielkie prawdopodobieństwo,
    że ktoś zauważy różnicę, to wciąż będzie łamanie prawa.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!