  • Data: 2020-02-11 17:19:40
    Temat: Re: O jedną mamę za dużo do PESELa
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.02.2020 o 10:40, Liwiusz pisze:

    > Nie wydaje mi się, aby wyjątki były w dłuższej perspektywie w trendzie
    > wzrostowym. Mało co w biologii jest bardziej konserwatywne, niż sposób
    > rozmnażania się.

    Konserwatywny sposób rozmnażania, to na pewno jest u kreacjonistów.
    I w głowach tzw. "patriotów" kryptogejów, którzy nie mogąc pogodzić się
    z własną seksualnością ukrywają ją pod płaszczykiem agresji wobec innych
    i przebierają się w odzież "patriotyczną" (że niby tacy męscy są), albo
    w czarne sukienki (że niby religia im nie pozwala).
    Co znamienne, tego typu ludzie najczęściej szukają (i to praktykują)
    towarzystwa swojej własnej płci. Zamykają się z nimi w klasztorach, albo
    urządzają imprezy polegające na wspólnym ocieraniu się pod sceną z
    "patriotyczną" muzyką i zderzaniem na gołe klaty...

    A w biologii jest wręcz przeciwnie.

    > A skoro tak jest,

    Tyle, że tak nie jest.

    > to znaczy, że bardzo rzadko kiedy
    > kombinowanie przy rozmnażaniu przynosi ewolucyjne korzyści.

    Błędne założenie, to i wnioski błędne.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozmna%C5%BCanie

    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C27264%
    2Cokolo-450-gatunkow-ryb-moze-zmieniac-swoja-plec.ht
    ml

    https://www.national-geographic.pl/przyroda/ryby-her
    mafrodyty

    "Chodzi o to by upewnić się o wzajemności procesu prokreacji. Dzięki
    temu, żadna z rybek nie pozostanie bez możliwości przedłużenia swojej
    linii genetycznej. To sposób na uniknięcie oszustwa, w wyniku którego
    jedna z rybek zostałaby bez możliwości przekazania swoich jajeczek."

    Inne przykłady różnorodności rozmnażania się w biologii, oraz korzyści z
    nich wynikające, znajdziesz samodzielnie.

    Pozdrawiam
    Piotr