eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowy regulamin serwisu PKPRe: Nowy regulamin serwisu PKP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!
    not-for-mail
    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Date: Mon, 26 Jun 2023 16:00:49 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 91
    Message-ID: <u7c5mm$v8um$1@dont-email.me>
    References: <u6eoik$13o6m$2@news.icm.edu.pl> <u6n2t1$uvi$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6n8k6$2tr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <urMjM.17296$Ug65.7985@fx11.ams1>
    <1mjvgi8bcioc$.k0o1ssbk3vp8$.dlg@40tude.net>
    <u6phbb$fqr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <e0gl6wdobnwk.1tk2vu4ciixl8$.dlg@40tude.net>
    <u6q6nj$sl5$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u6qlfh$akb$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <8v6lqgjs47hf.10avzsuq0e9e7$.dlg@40tude.net>
    <u6vbqe$anp$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <12mt70y2mu32y$.1rbwunudixmmy.dlg@40tude.net>
    <u723vq$28k$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u72dh8$8hr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u74rma$ptr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u78ibo$eh0$1$cef@news.chmurka.net>
    <u792fd$osg$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u79ctn$v4v$1$cef@news.chmurka.net>
    <u7ag1u$prj$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u7bgh6$spj6$1@dont-email.me>
    <u7bv0g$ni5$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 26 Jun 2023 14:00:54 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="0ad2c49def24f86c0f6beeb1ad884812";
    logging-data="1024982";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+E2MGsqdEkq5wCshzDZzJf"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.12.0
    Cancel-Lock: sha1:7MclcuRpPA2oeoLCMbfRFp35mlk=
    In-Reply-To: <u7bv0g$ni5$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:838372
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.06.2023 o 14:08, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 26.06.2023 o 09:59, Kviat pisze:
    >> Podałem ci w odpowiedzi do sąsiedniego posta.
    >
    > W sąsiednim poście opisałeś się okrutnie, ale nie napisałeś słowa na
    > temat opisywanego tu zagadnienia.

    Napisałem. Ale udajesz, że nie rozumiesz, bo nie pasuje do twojej bajeczki.
    Albo faktycznie nie rozumiesz.
    Opisałeś się okrutnie o jakiejś magii z kontami technicznymi i innymi
    bzdurami, ale ani jednego sensownego słowa na temat przedstawionego
    przez ciebie przypadku.

    > Nawet nie chce mi się tam odnosić do
    > każdej bzdury powielonej kolejny raz. Skoncentruj się na problemie
    > obciążenia zastrzeżonej przez bank karty,

    I którego fragmentu znowu nie zrozumiałeś?

    https://poradnikpracownika.pl/-utrata-karty-platnicz
    ej-co-nalezy-zrobic

    "przed zastrzeżeniem karty posiadacz karty będzie odpowiadał za
    nieautoryzowane transakcje do równowartości 50 euro (bank będzie musiał
    zwrócić utracone środki powyżej tej kwoty);
    po zastrzeżeniu karty za nieautoryzowane transakcje pełną
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~
    odpowiedzialność ponosi bank."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Poniżej zamieszczam link (z cytatami, żebyś nie musiał klikać) z
    wyjaśnieniem tej twojej bajeczki.
    (To ty jesteś tym opisywanym w poniższym artykule klientem? Bo mam
    wrażenie graniczące z pewnością, że gdzieś coś słyszałeś, gdzieś coś ci
    "dzwoniło" i przedstawiłeś to jako swoją historię, kompletnie nie
    rozumiejąc tego co przedstawiasz jako prawdy objawione z jakimiś
    hakerskimi sztuczkami jakiegoś złego usługodawcy na masową skalę, wobec
    którego przetoczył się walec jakiegoś międzynarodowego śledztwa.)

    Więc nie opowiadaj bajek, że bank obciążał ci zastrzeżoną kartę.

    https://bank.pl/jak-skutecznie-zrezygnowac-z-subskry
    pcji-na-karcie-kredytowej/

    "Jeden z klientów banku od kilku lat miał wykupioną usługę, za którą
    płatność była pobierana systematycznie z konta jego karty kredytowej.
    Gdy straciła ona ważność, wystąpił o nową.

    Ponieważ zamierzał zrezygnować z usługi (była to subskrypcja programu
    antywirusowego) liczył na to, że utrata ważności karty spowoduje brak
    pobrania kolejnej opłaty i wygaśniecie subskrypcji. Nowa karta ma
    przecież inną datę ważności i kod bezpieczeństwa (CVV2/CVC2).
    Dlatego też nic więcej w tej sprawie dalej już nie robił.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~

    W tym przekonaniu utwierdziły go również listy od firmy, w której
    informowano go, że ważność jego karty wygasła i powinien podać nowe dane
    do zrealizowania płatności i jeśli tego nie zrobi, utraci subskrypcję.
    Jednak po kolejnym miesiącu, taką opłatę pobrano.

    W odpowiedzi na reklamację
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    bank przypomniał, że co do zasady, w przypadku płatności cyklicznych,
    wszystkie transakcje poza pierwszą, która inicjuje cykl, nie są
    wywoływane przez płacącego, ale bezpośrednio przez aplikację sklepu.
    Takie transakcje nie wymagają dodatkowego uwierzytelnienia poprzez 3-D
    Secure lub podanie kodu bezpieczeństwa (CVV2/CVC2).

    Posiadacz karty chcąc uniknąć realizacji kolejnej transakcji w cyklu --
    czy to w trakcie okresu ważności karty, czy po jej wznowieniu z tym
    samym numerem -- powinien skontaktować się ze sprzedawcą i poinformować
    go, że rezygnuje z zakupu usługi, na którą zawarł umowę z cyklicznymi
    płatnościami kartą.

    Jeżeli klient nie ma możliwości podjęcia takiego kontaktu,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~
    powinien kartę unieważnić, uniemożliwiając realizację kolejnych
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~
    płatności.
    ~~~~~~~~~~
    (...)
    Warunkiem rozpoczęcia międzybankowego procesu reklamacyjnego
    jest zastrzeżenie karty
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    oraz zgłoszenie do banku reklamacji transakcji jako nieautoryzowanej."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1