  • Data: 2023-06-26 16:00:49
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W sąsiednim poście opisałeś się okrutnie, ale nie napisałeś słowa na
    > temat opisywanego tu zagadnienia.

    Napisałem. Ale udajesz, że nie rozumiesz, bo nie pasuje do twojej bajeczki.
    Albo faktycznie nie rozumiesz.
    Opisałeś się okrutnie o jakiejś magii z kontami technicznymi i innymi
    bzdurami, ale ani jednego sensownego słowa na temat przedstawionego
    przez ciebie przypadku.

    > Nawet nie chce mi się tam odnosić do
    > każdej bzdury powielonej kolejny raz. Skoncentruj się na problemie
    > obciążenia zastrzeżonej przez bank karty,

    I którego fragmentu znowu nie zrozumiałeś?

    https://poradnikpracownika.pl/-utrata-karty-platnicz
    ej-co-nalezy-zrobic

    "przed zastrzeżeniem karty posiadacz karty będzie odpowiadał za
    nieautoryzowane transakcje do równowartości 50 euro (bank będzie musiał
    zwrócić utracone środki powyżej tej kwoty);
    po zastrzeżeniu karty za nieautoryzowane transakcje pełną
    ~~~~
    odpowiedzialność ponosi bank."
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Poniżej zamieszczam link (z cytatami, żebyś nie musiał klikać) z
    wyjaśnieniem tej twojej bajeczki.
    (To ty jesteś tym opisywanym w poniższym artykule klientem? Bo mam
    wrażenie graniczące z pewnością, że gdzieś coś słyszałeś, gdzieś coś ci
    "dzwoniło" i przedstawiłeś to jako swoją historię, kompletnie nie
    rozumiejąc tego co przedstawiasz jako prawdy objawione z jakimiś
    hakerskimi sztuczkami jakiegoś złego usługodawcy na masową skalę, wobec
    którego przetoczył się walec jakiegoś międzynarodowego śledztwa.)

    Więc nie opowiadaj bajek, że bank obciążał ci zastrzeżoną kartę.

    https://bank.pl/jak-skutecznie-zrezygnowac-z-subskry
    pcji-na-karcie-kredytowej/

    "Jeden z klientów banku od kilku lat miał wykupioną usługę, za którą
    płatność była pobierana systematycznie z konta jego karty kredytowej.
    Gdy straciła ona ważność, wystąpił o nową.

    Ponieważ zamierzał zrezygnować z usługi (była to subskrypcja programu
    antywirusowego) liczył na to, że utrata ważności karty spowoduje brak
    pobrania kolejnej opłaty i wygaśniecie subskrypcji. Nowa karta ma
    przecież inną datę ważności i kod bezpieczeństwa (CVV2/CVC2).
    Dlatego też nic więcej w tej sprawie dalej już nie robił.
    ~~~~~

    W tym przekonaniu utwierdziły go również listy od firmy, w której
    informowano go, że ważność jego karty wygasła i powinien podać nowe dane
    do zrealizowania płatności i jeśli tego nie zrobi, utraci subskrypcję.
    Jednak po kolejnym miesiącu, taką opłatę pobrano.

    W odpowiedzi na reklamację
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    bank przypomniał, że co do zasady, w przypadku płatności cyklicznych,
    wszystkie transakcje poza pierwszą, która inicjuje cykl, nie są
    wywoływane przez płacącego, ale bezpośrednio przez aplikację sklepu.
    Takie transakcje nie wymagają dodatkowego uwierzytelnienia poprzez 3-D
    Secure lub podanie kodu bezpieczeństwa (CVV2/CVC2).

    Posiadacz karty chcąc uniknąć realizacji kolejnej transakcji w cyklu --
    czy to w trakcie okresu ważności karty, czy po jej wznowieniu z tym
    samym numerem -- powinien skontaktować się ze sprzedawcą i poinformować
    go, że rezygnuje z zakupu usługi, na którą zawarł umowę z cyklicznymi
    płatnościami kartą.

    Jeżeli klient nie ma możliwości podjęcia takiego kontaktu,
    ~~~~~~
    powinien kartę unieważnić, uniemożliwiając realizację kolejnych
    płatności.
    (...)
    Warunkiem rozpoczęcia międzybankowego procesu reklamacyjnego
    jest zastrzeżenie karty
    oraz zgłoszenie do banku reklamacji transakcji jako nieautoryzowanej."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr