  • Data: 2012-05-24 20:56:43
    Temat: Re: Normy prawne płatne
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-24 20:54, news wrote:

    > Więc skoro norma to utwór literacki to ich znajomość może być wymagana
    > co najwyżej na jakimś egzaminie z literatury, czy sztuki a nie do
    > uzyskania uprawnień technicznych, czy budowlanych, ja tu wyraźnie czuję
    > że to jest po prostu niezgodne nawet z naszym badziewnym prawem, mam rację?

    Sąd nie podziela twojego zdania. Jak w ustawie napisano że norma jest
    utworem literackim w rozumieniu ustawy, to znaczy że jest utworem
    literackim (w rozumieniu ustawy). To że jest to bzdurą (w stanie
    faktycznym) dla sądu nie jest podstawą do dyskusji. No i co im kurwa
    zrobisz - nie mają pańskiego płaszcza:( Pewnie jeszcze "artyści" mają z
    tego powodu 50% koszty uzyskania przychodu (czy tłumacze też są
    "artystami"?).

    Pocieszające jest to, że normy można ściągnąć z chomika i oni też mogą
    ci naskoczyć:P

    BTW - PKN nie zgadza się na bezpłatne udostępnianie norm w bibiotekach -
    czy każdy autor może takie zastrzeżenie skutecznie złożyć? No i jak
    bibioteka ma to niby sprawdzać - ma obowiązek dzwonić do wydawnictwa?
    Jakiś rejestr jest? Co z lekturami obowiązkowymi?

    Shrek.