  • Data: 2012-05-24 20:40:12
    Temat: Re: Normy prawne płatne
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czeslawek" napisał:
    > Zdaje się że normy wydawane przez PKN nie mają charakteru bezwzględnie
    > obowiązującego
    > http://www.pkn.pl/news/2010/11/stanowisko-pkn-w-kwes
    tii-dobrowolnosci-stosowania-norm
    > W związku z czym nie muszą być udostępniane bezpłatnie.
    > Wszystko co jest zawarte w normach można wywieść z powszechnie
    > dostępnej wiedzy: matematyka, fizyka, chemia itd.

    Nieprawdą jest stwierdzenie pod linkiem że znajomość owych norm była
    dobrowolna!
    A nawet jeśli by była to z jakiej okazji prawo produkowane przez tą
    finansowaną ze środków publicznych instytucję, było płatne?
    Żeby uzyskać pewne uprawnienia wymaga się znajomości norm, więc ich
    znajomość nie jest dobrowolna, a bez tych uprawnień upranień nie można
    wykonywać pewnych czynności, podobnie jak bez uzyskania prawa jazdy nie
    można kierować samochodem!
    Dodatkowo nie posiadając uprawnień i bez znajomości norm nie mam możliwości
    sprawdzenia czy dany towar/usługa te normy spełniają!