  • Data: 2011-06-02 05:37:46
    Temat: Re: Niewypłacenie odprawy
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:is4vfe$g4q$1@news.onet.pl...
    > Witam Szanowne Grono
    >
    > Pracodawca po 17 latach pracy zwolnił mnie nie
    > wypłacając trzymiesięcznej odprawy. Jego tor logiczny
    > wygląda tak:
    > - Po długim okresie choroby (niezdolności do pracy)
    > należało wykonać badania lekarskie dopuszczające.

    Jak długa choroba?

    > Lekarz dopuścił mnie do pracy z zastrzeżeniem co
    > do pracy nocą. Na moim stanowisku nie pracowało
    > się w nocy. Zostałem zwolniony bez grosza odprawy,
    > a pracodawca tłumaczy się, że wina leży również po
    > mojej stronie ponieważ zamierzał mnie właśnie zdegradować
    > na 3krotnie mniej płatne stanowisko, na którym pracuje
    > się nocą, ale nie zaproponował mi tego stanowiska
    > nawet, ze względu na treść mojego dopuszczenia
    > lekarskiego.

    1. zwolniony bez wypoiwiedzenia?
    Pismem? W jaki sposób zwolniony? jaka podstawa zwolnienia widnieje na piśmie
    (jeśli jest)?
    Jaka umowa byla? na czas określony? na czas nieokreślony? umowa-zlecenie?
    Umowa o dzieło?

    > Czy lekarskie niedopuszczenie do pracy na innym
    > stanowisku nież moje może być uznane za moją
    > współwinę w rozwiązaniu umowy o pracę?
    >
    > Zaznaczam, że nikt mi tego innego stanowiska nie
    > proponował. A nawet domniemuję, że zostało "wymyślone"
    > zgodnie z przebiegłym planem pracodawcy.

    Nie pracowałeś w nocy, więc nie mialo to nic do rzeczy.
    Inne stanowisko winno być ci zaproponowane pisemnie.
    Tego nie było.
    Inna sprawa, że to o czym piszesz to "wypowiedzenie zmieniające", którego
    nie było, a na które Ty powinieneś wyraźić zgodę (lub nie).
    NIewyrażenie zgody jest niestety równoznaczne ze zwolnieniem Ciebie.
    POwinien rónież jednoznacznie określić przyczyny takiego wypowiedzenia (jak
    mniemam ze względów ekonomicznych).
    Jeszcze inna rzecz, że po powroce "z choroby" winieneś mieć zapewnione
    miejsce pracy z taką samą minimum płacą.
    Najlepiej poradziić się w Inspektoracie Pracy - są tam dni i godziny
    bezpłatnych porad prawnika.