  • Data: 2011-06-02 17:15:06
    Temat: Re: Niewypłacenie odprawy
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4de7219f$0$2485$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak długa choroba?

    6 miesięcy.

    > 1. zwolniony bez wypoiwiedzenia?
    > Pismem?

    Z wypowiedzeniem 3 miesięcznym, pismem.

    >W jaki sposób zwolniony? jaka podstawa zwolnienia widnieje na piśmie

    "Przyczynami wypowiedzenia umowy o pracę są:
    - zlikwidowanie stanowiska Mistrza Wydziału, na którym jest Pan zatrudniony
    (kłamstwo, Mistrzów było 3 a zwolnili tylko mnie, mimo najwyższych
    kwalifikacji)

    oraz
    - niemożność powierzenia Panu pracy na innym stanowisku, tj. na stanowisku
    operatora maszyn pakujących (kłamstwo, nikt mi tego nie proponował, poza tym
    w firmie nie ma takiego stanowiska, świadczy ją usługowo inna firma
    outsorsingowa)
    z uwagi na fakt, że praca na tym stanowisku jest wykonywana również w porze
    nocnej, a w Pana przypadku istnieją przeciwskazania do pracy w nocy..."

    > Jaka umowa byla? na czas określony? na czas nieokreślony? umowa-zlecenie?
    > Umowa o dzieło?

    Umowa na czas nieokreślony. Pracowałem tam od 1994r.

    > Nie pracowałeś w nocy, więc nie mialo to nic do rzeczy.
    > Inne stanowisko winno być ci zaproponowane pisemnie.
    > Tego nie było.

    Nie było. Przyszedłem dopuszczony badaniami do swojego
    stanowiska, a zostałem zwolniony z przyczyny "niedopuszczenia
    do jakiegoś innego, o którym nie wiedziałem nawet".

    > Jeszcze inna rzecz, że po powroce "z choroby" winieneś mieć zapewnione
    > miejsce pracy z taką samą minimum płacą.

    Miałem zapewnione. Przez dokładnie 5 dni pracowałem na
    swoim stanowisku. Piątego dnia dostałem wypowiedzenie.
    Czy jest jakiś minimalny okres na który powinienem mieć
    zapewnione?

    > Najlepiej poradziić się w Inspektoracie Pracy - są tam dni i godziny
    > bezpłatnych porad prawnika.

    Spróbuję się tam dostać, ale to 100km w obie strony, więc
    na razie jeśli Szanowne Grono coś jeszcze może poradzić,
    to będę wdzięczny.

    Podstawowym pytaniem jest:
    Czy to niedopuszczenie do pracy nocnej, które nie miało znaczenia
    na moim stanowisku może powodować, że pracodawca przestaje
    być jedynym winnym wypowiedzenia???

    --
    Yozwig