  • Date: Sat, 11 Aug 2012 23:08:37 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuczciwy najemca mieszkania

    W dniu 11.08.2012 21:39, Uni pisze:
    > Trafił mi się nieuczciwy najemca mieszkania, który ze względu na swoją
    > sytuację życiową zdołał przełamać moje opory i zaufałem mu nie chcąc ani
    > umowy o najem mieszkania, ani kaucji. Przez 8 miesięcy płacił

    To jak zamieszkał, skoro nie miał umowy? I pamiętaj, że umowa nie musi
    (w tym przypadku) mieć formy pisemnej.

    > regularnie, więc zdołał uśpić moją czujność i nie sprawdzałem konta. Jak
    > sprawdziłem to nie mam pieniędzy za ostatnie 4 miesiące, opłat za gaz
    > cały okres i za prąd 1 okres fakturowy. Oczywiście się ulotnił

    Uśpienie czujność poprzez płacenie? ROTFL

    > zostawiając mi mieszkanie z w/w rachunkami i okropną ilością karaluchów
    > które z nim przyszły.

    Ummm... Twierdzisz, że celowo przyniósł ze sobą karaluchy, tak jak
    amerykanie przylecieli i zrzucili ma stonkę? ;->

    > Mam jego dane i świadków jego mieszkalnictwa.

    Mieszkalnictwa? Wybudował ci dom w mieszkaniu?

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2483016/mieszkalnictwo

    > Mam też skargi lokatorów na głowie - o robactwo oczywiście chodzi.
    > Moje pytanie: Czy mogę zasądzić go o w/w sprawy z szansą wygrania tj.:
    >
    > - o spłatę rachunków za gaz i prąd za okres mieszkalnictwa mając spisane

    Okres budownictwa mieszkaniowego?? Czyżby język polski był dla ciebie
    językiem obcym?

    > liczniki na dzień przejęcia mieszkania i na teraz i świadków
    > na to ?.

    A to zależy od umów - z kim były podpisane umowy na dostawę mediów, a
    jeśli z tobą, to jaka była umowa z wynajmującym (on płaci czy ty) i czy
    potrafisz jej treść udowodnić. Bo opłacanie mediów przez wynajmującego
    jakiś lokal nie jest oczywiste - czasem stosowany jest ryczałt.

    > - o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie też
    > najbliższych sąsiadów ?.

    Dezynsekcji, jeśli już.

    Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazać?

    > Pieniądze za najem wiem że przepadły bo umowa nie była zrobiona.

    Umowy się nie robi, tylko zawiera i ewentualnie spisuje.

    Skoro mieszkał nie wbrew twojej woli, to jakaś umowa (najem lub
    użyczenie) musiała zostać zawarta