    From: "Baloo" <n...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niechciana korespondencja
    Date: Thu, 23 Jul 2009 10:42:27 +0200
    <h3vh83$e00$2@news.onet.pl> <h3vv3m$3im$1@inews.gazeta.pl>
    <h4000b$k61$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4a655e5c$1@news.home.net.pl> <4a656d47$1@news.home.net.pl>
    <h442jp$g43$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <h44krf$4n9$1@news.onet.pl> <4a65ec4a$1@news.home.net.pl>
    <h44rll$lsa$1@news.onet.pl> <4a65ff71$1@news.home.net.pl>
    <h457eb$lct$1@news.onet.pl> <4a66c367$1@news.home.net.pl>
    <h46gvs$98g$1@news.onet.pl> <4a66e284$1@news.home.net.pl>
    <h46rul$c1h$1@news.onet.pl> <4a68153c$1@news.home.net.pl>

    "Big Jack" <a...@b...zz> napisał

    > Wiesz, nie popadłem jeszcze w paranoję żeby kogoś pytać co jak mi
    > smakowało kiedyś, a jak smakuje teraz.

    Aleś Ty lotny :-/
    Nie miałeś się przecież pytać, jak co kiedyś smakowało, tylko, czy dodawano
    cukier czy nie.

    > Może i dodawali, nie będę się przy tym upierał.

    Nie może, a na pewno, więc temat dodaktu cukru uznajmy za skończony.

    > Natomiast nie popuszczę
    > przy tym, że kiedyś ówczesny sok smakował inaczej niż obecny nektar, a
    > to że Ty tej różnicy nie wyczuwasz nie jest dowodem na to że jej nie ma.

    No to nie popuszczaj, czy ktoś Ci broni?
    Przecież już wcześniej napisałem, że Twoje kubki smakowe budzą mój podziw
    ;-)

    > Nie. Mnie zbulwersowało, że Unii nie spodobała się wysoka kwasowość
    > soków, która mnie, a podejrzewam że nie tylko mnie bardzo odpowiadała.

    Zawsze możesz kupować soki świeżo tłoczone, pasteryzowane bez dodatku
    cukru.
    Gdzie widzisz problem? Pewnie w tym, że nie byłbyś w stanie przełknąć
    takiego soku bez wykrzywienia się ;-)

    > Jak zmniejszono kwasowość przez zmniejszenie udziału owoców, to żeby to
    > nie były kompletne pomyje dosypano cukru.

    Kwasowość (w sensie pojęcia chemicznego, a nie smaku) reguluje się poprzez
    dodanie wody, a nie ładowanie cukru.
    Więc znów sam wymyślasz własne teorie albo coś gdzieś źle usłyszałeś.

    > Być może ten cukier
    > wcześniej też sypano, ale teraz większy jego udział zastąpił zawartość
    > owoców, która wynosi dla nektarów bodaj ~25%. Na sokach często
    > producenci obnoszą się ze 100%.

    Ja pitolę :(
    Jeśli wcześniej do soku z porzeczki dosypywano cukier i dodawano wodę, to
    tak czy owak zawartość soku w produkcie siłą rzeczy nie mogła wynosić 100%.
    Wynika to z czystej matematyki. Możliwe, że te proporcje się zmieniły po
    dostosowaniu do norm UE, ale na pewno nie ze 100% na 25% (notabene
    dokładnie to bodaj 28%), tylko najwyżej z 30% na 25%. Nigdy nie piłeś 100%
    soku z porzeczki, nawet za czasów PRL (no chyba, ze u babci na wsi), więc
    naprawdę nie ma sensu, byś się upierał.

    > Jak nie wyczówasz różnicy między 25%
    > nektarem a 100% sokiem

    Wyczuwam.
    Przy czym jak wyżej - nigdy nie sprzedawano w Polsce soku z porzeczki o
    100% zawartości soku.

    > BTW, przy wędlinach też będziesz się upierał, że są takie same jak
    > dawniej?

    A co to ma wspólnego z tematem?
    Nie podejmuję się dyskusji na ten temat, bo nie widzę żadnej analogii.
    Jeśli usiłujesz założyć, że zmiana w składzie wędlin czy chleba implikuje
    automatycznie zmianę w składzie soku porzeczkowego, to powodzenia - baw się
    sam :)