    From: " b" <b...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie wydają gwarancji!
    Date: Wed, 2 Mar 2005 08:47:52 +0000 (UTC)

    Levis <l...@p...onet.poczta> napisał(a):

    > Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w
    wiadomości

    > No i to jest poprawna odpowiedź :-) Rzeczywiście nie pamiętałem o tym, że
    > producent też może dać gwarancję. Ale ja tam nie mam żadnego świstka
    > gwarancyjnego, na 100%. Czyli po prostu muszę zaufać temu sklepowi gdzie to
    > cacko kupiłem (do firmy) i gdzie zaraz kupię (do domu, bo już zamówiłem) i
    > podać im numer seryjny a oni mi z sufitu powiedzą, że mam tyle to a tyle
    > gwarancji. Fajne czasy nadejszły! Kiedyś dostawałem kartę gwarancyjną, w
> [...]

    Wydaje mi się, że zostałeś wprowadzony w błąd, a zakupiony router nie ma
    żadnej gwarancji. Z doświadczenia zawodowego wiem, że jeśli jakiś sprzęt
    komputerowy jest objęty gwarancją, to ZAWSZE dołączana jest karta
    gwarancyjna. Jednak w chwili obecnej spora ilość producentów na drobny sprzęt
    (karty graficzne, płyty główne, napędy, także na modemy i routery) nie
    udziela gwarancji, ale kilkuletniej rękojmi. Dlatego nie są wydawane żadne
    karty gwarancyjne. Sprzedawca powinien Ci o tym powiedzieć (ja na
    wystawianych fakturach przy poszczególnych pozycjach wpisuję, czy towar
    objęty jest gwarancją, czy rękojmią i na jaki czas - sprawdź, może taka
    adnotacja jest).
    Stąd też ta kołomyja o partiach towaru i numerach seryjnych, bo okres
    rękojmii się zmienia i pierwsze partie mogły mieć np. rok rękojmi, nastepne
    więcej.
    A reklamacja takiego towaru sprowadza się do tego, że oddajesz sprzęt do
    sklepu, gdzie kupiłeś, sklep odsyła do dystrybutora gdzie zostaje wymienony
    na sprawny, a jeśli takiego modelu nie ma następce, model podobny lub
    gotówkę. Nikt się nie bawi w naprawy.

    Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale gdzieś kiedyś w Computer Reseller News
    wyczytałem, że odejście od gwarancji na rzecz takiej rękojmii spowodowane
    było również chęcią ograniczenia działalności małych podmiotów i firm-
    krzaków. Bo co z tego, że masz nawet trzy lata rękojmii skoro po roku firma
    się zwinie i nie masz gdzie reklamować?

    pozdrawiam

    b.