eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom › Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
  • Data: 2022-03-11 12:39:51
    Temat: Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Mar 2022 20:15:10 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo nikt się nie zastanawia nad praktyczną stroną tych wszystkich
    > pomysłów. Ukraińskie dzieci chodzące do szkoły nie znają języka
    > polskiego. Jaki jest tego sens?

    Na szczecie jezyki w miare podobne. Szybko załapią

    > Może wśród ewakuowanych dorosłych są
    > nauczycielki?

    Prawie na pewno jakies są.

    > Można by je zatrudnić i niech czasowo uczą po ukraińsku.
    > Bo - miejmy nadzieję - że ten bajzel się jakoś posprząta w kilka
    > tygodni.

    No nie wiem, czy mozna tak przyjac.
    Ale jesli tylko kilka tyg, to mogą nie uczyc wcale - dzieci
    przeczekaja bez szkoly.

    > Jaki sens jest nagle te dzieci uczyć w obcych językach.
    > Zakładamy, ze o9ne nie wrócą już do Ukrainy? To dla kogo oni tego kraju
    > bronią?

    Czesc wroci, czesc zostanie, jeszcze nie wiadomo jak sie skonczy,
    i czy beda mieli gdzie wracac - tzn co Rosja zabierze na dlugo.

    A nasi pracodawcy juz łapki zacierają :-)

    > Podobnie z przedszkolami. Można to organizować w oparciu o tych
    > ewakuowanych.

    Tylko wiesz:
    -lokal ... mam wrazenie, ze brakuje,
    -polskie przepisy, ktore teraz mocno utrudniaja otwarcie normalnego
    przedszkola, a co dopiero takiej prowizorki.

    > Zresztą w ogóle, to moim zdaniem, jeśli to miałoby trwać
    > dłużej, to pasowałoby ich jakoś poorganizować. W ramach gmin jakiś
    > lokalny samorząd niech tworzą i sobie organizują trochę pomoc.

    Mozna tez bylo umiescic w obozach, to by sie zorganizowalo opieke nad
    dziecmi bez przepisów :-P

    > Przecież ci ludzie chwilowo tu nie pracują, to mogą pomóc sobie pomagać.
    > Część z nich być może zna język polski, bo tu pracowali.

    I tu troche przeszkadza rozdrobnienie - jak sa w prywatnych
    mieszkaniach po 1, 2, 3 osoby, w tym moze i dzieci, to troche
    trudniej.

    J.