    From: Marcin Debowski <a...@a...no-ip.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naprawy gwaranacyjne telefonu.
    Date: Thu, 6 Nov 2003 15:21:09 +0800

    In article <pzlqb.211767$vL1.2509996@news.chello.at>, szerszen wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@a...no-ip.info> napisał w
    > wiadomości news:0hdo71-ldm.ln1@ziutka.router...
    >
    > ktora czesc ci sie nie podoba?

    Całość, a bardziej konkretnie wymóg składania reklamacji u producenta
    (serwisu).

    > ta ze musz wymienic rzecz na nowa, czy ta ze to powinien zrobic producent, a
    > nie era jako sprzedawca
    > po pierwsze gwarancji udziela producent, przynajmnie w wypadku telefonow, i
    > wymiany mozna rzadac od niego, zarowno w ramach gwarancji jak i rekojmi

    - nie ma w poście przedmówcy nic o tym że reklamował z tytułu gwarancji,
    - nie ma też słowa o tym kiedy dokonał zakupu,
    Skąd więc ta gwarancja i rękojmia?

    > od ery mozna rzadac co najwyzej odstapienia od umowy i wtedy ona
    > najprawdopodobniej tez zaproponuje wymiane telefonu na nowy, ale jak dla
    > mnie to najpierw powinien walczyc z serwisem, skoro juz go tam zanosil

    Era jest sprzedawcą tego całego szmelcu i reklamację można jak najbardziej
    u Ery. Nikt nikogo nie zmusza do składania reklamacji z tytułu gwarancji
    na warunkach producenta.

    > a materialy na ten tematsa np tu,
    > http://www.tnz.most.org.pl/hermes/broszura.htm a jest tego pelno, to
    > pierwszy link ktory wpadl mi w rece

    Szkoda że mało aktualny. No w każdym razie nie widzę tam nic co wskazywało
    by na wymóg składania reklamacji u producenta.

    --
    Marcin