    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nacjonalizacja (wartości ujemnej?) Idea Bank
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 4 Jan 2021 16:47:25 +0100

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 14:34:14 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Restrukturyzacja z tego co pamiętam trwa od ok 2 lat. Obecnie

    Chyba dluzej.

    > zmniejszono dość znacznie deficyt. Ogólnie restrukturyzacja trwa pomimo
    > działań BFG,który miał nadzorować (miał byc kuratorem), ale żadnych

    Byl kuratorem, o ile mi wiadomo. I chyba nawet nadal jest :-)

    > planów ani dokapitalizowania, ani zmian nie chce zatwierdzać.

    Oni raczej twierdza, ze zadnych prob rzeczywistego dokapitalizowania
    nie bylo, choc nawolywali wielokrotnie. Tylko jakies dzialania
    pozorowane, tudziez plany naprawcze, ktore nie dawaly rezultatu.

    I nie wiadomo - Czarnecki nie mial pieniedzy (tzn chyba wiadomo -
    takich nie mial, tu trzeba ze 2mld), czy mial, ale nie chcial wplacic,
    bo sie bal, ze i tak mu zabiora (nie bez racji), czy trafil w zly
    moment i pulapke kapitalowo akcyjna ..

    Na pewno zablokowali polaczenie z Getin bankiem. Ale biorac pod uwage,
    ze GB tez ma niedostateczny kapital, i ze IB moglaby go pociagnac na
    dno ... to raczej uzasadniona decyzja.

    Chyba sie troche spoznil z tym polaczeniem, wczesniej moze by
    przeszlo, potem sama IB musiala prostowac raporty.

    Albo takie dzialanie - IB sprzedaje spolke zalezna Idea Money.
    Za niewielkie pieniadze ... dzieki czemu skresli sobie straty IM z
    bilansu skonsolidowanego.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-sprzeda-u
    dzialy-w-Idea-Money-pozytywny-wplyw-transakcji-siegn
    ie-do-300-mln-zl-7913336.html

    Fikcyjne zyski czy fikcyjne straty ?

    Ale dwa razy mu odmowiono
    https://www.parkiet.com/Banki/309049931-Idea-Bank-dr
    ugi-raz-probuje-sprzedac-akcje-Idea-Money.html
    https://www.money.pl/gielda/idea-bank-nie-ziscily-si
    e-warunki-sprzedazy-idea-money-i-zawarcia-porozumien
    -6555358758996097a.html

    https://www.relacje.ideabank.pl/relacje2/doc/news/ra
    porty-biezace/RB-91_2020.pdf
    https://www.relacje.ideabank.pl/relacje2/doc/news/ra
    porty-biezace/RB-133_2020.pdf

    > Stąd
    > sprawa mi śmierdzi, że jednak jest to zaplanowane przejęcie banku za
    > symboliczną złotówkę, za karę, że nie chciał współpracować z "władzą"

    Nawet tej symbolicznej zlotowki nie zaplaca ... ale co by nie nie
    mowic, to IB rzeczywiscie nie spelnia wymogow, unijnych, tudziez
    ponosil straty ostatnio, zamiast generowac choc drobny zysk.

    Gdzies tam na to sie naklada matactwo finansowe, oraz kary nalozone za
    Getback ... ale czy sie nie nalezaly ?

    Natomiast ... 18 grudnia Getin Holding kupil akcje IB z nowej emisji
    ... i wlasnie zostal z reka w nocniku. Raptem za 25 mln ... za malo na
    "dokapitalizowanie IB", ale moze znaczaco dla wyniku GH/GB :-)

    J.