  • Data: 2019-05-29 17:27:23
    Temat: Re: Na religie
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.05.2019 o 17:15, Trefniś pisze:

    > Kluczem jest "głupcy czerpią korzyści, a tego nie rozumieją".
    > Wydaje się, że są nawet z tych korzyści niezadowoleni (Janda i jej
    > podobne).

    jak się przestudiuje historię religii, to można zauważyć, przynajmniej
    ja mam takie odczucie, że zasadniczym pytaniem o sens bytu jest sposób
    wyzwolenia się od kołowrotka ciągłych wcieleń, czyli po sanskrycku "sansary"

    onegdaj wpadł mi w ręce egzemplarz czasopisma "Czary" i tam był
    niecodzienny wywiad z ... duchem Juliana Ochorowicza, prezesa
    Międzynarodowego Towarzystwa Psychologicznego (1850-1917). za życia
    Ochorowicz sam słynął z seansów spirytystycznych, ezoteryka była
    traktowana w psychologii poważnie, dlatego Ochorowicz został Prezesem
    międzynarodowego towarzystwa, w niecodziennym wywiadzie było wyznanie
    ducha Ochorowicza, że w końcu postanowił umrzeć i przerwać "sansarę",
    teraz znajduje się w t.zw. czwartym stanie "turiya", czyli jako
    niewidzialny mały świetlny punkcik i już nigdy się nie odrodzi:)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Julian_Ochorowicz
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"