    From: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moje czy nie moje ???
    Date: Fri, 17 Jun 2005 00:59:24 +0200

    R_65 napisał(a):
    > Według powyższych informacji opracowałem strukturę tabel bazy danych,
    > napisalem wszystkie skrypty ja obsługujące, panel administracyjny oraz
    > strone (mały serwis WWW) na której następuje ekspozycja informacji.
    > Obecnie firma twierdzi iż nie posiadam żadnych praw autorskich do tego
    > systemu ponieważ to ONI powiedzieli mi co ma być w bazie danych co ma być
    > dla pracowników firmy a co ma sie wyświetlać na stronie WWW.

    Jeśli to Ty stworzyłeś cały system, to jesteś jego autorem. Nie ma
    znaczenia to, że ONI powiedzieli Ci co ma być w bazie danych, lub nawet
    to że podsunęli Ci jakieś luźne pomysły odnośnie implementacji. Liczy
    się kto "ustalił" dany utwór (w tym przypadku program).

    Jesli przekazali Ci dokładną strukturę bazy danych lub jakieś inne
    informacje i miały one "indywidualny charakter" oraz były "ustalone" to
    twój system może być traktowany jako dzieło zależne. W takim przypadku
    do rozporzadzania i korzystania z systemu musisz mieć zezwolenie np.
    twórcy struktury bazy (ale w zadnym przypadku system nie staje sie jego
    własnością). Wystarczy jednak stworzyc od nowa baze troche inaczej i
    sprawa rozwiązana (inspiracja cudzym dziełem nie jest zabroniona).

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.