  • Data: 2006-01-18 22:28:02
    Temat: Re: Mandat dla nieletniego
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dex wrote:
    > Czy policjant, może wypisać osobie niepołnoletniej (17 lat) mandat

    17 lat to już pełnoletni jeśli chodzi o odpowiedzialność za wykroczenia.

    > oczywiscie nie twierdze ze to co zrobil mlodszy brat jest prawidłowe bo
    > tak nie powinien uczynic ale w jaki sposob mogą teraz wyegzekwowac od
    > niego naleznosc.

    Komornik, ściągnięcie ze zwrotu PIT (kiedy brat podejmie pracę), etc.

    > Druga sprawa to czy mogę napisać zazalenie na funkcjonariusza z powodu
    > nieprzedstawienia się

    Skargę. Jeśli odmówił przedstawienia/wylegitymowania się, możesz.

    > i zmuszenia do podpisania mandatu (straszenie sądem
    > grodzkim)

    Tu wszystko jest w porządku. Jeśli ktoś się nie zgadza ze zdaniem policjanta
    co do mandatu, jego prawem jest rozpatrzenie sprawy przez niezawisły sąd
    grodzki. Czy to brzmiało jak straszenie, czy pouczenie -- nie wiem.

    > Dodam również że mandat wypisany został na podstawie legitymacji szkolnej
    > do tego jeszcze nie podbitej

    I w czym problem?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>