  • Data: 2006-01-18 22:25:52
    Temat: Re: Mandat dla nieletniego
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 18 Jan 2006 23:06:28 +0100, Dex napisał(a):

    > Czy policjant, może wypisać osobie niepołnoletniej (17 lat) mandat za
    > przechodzenie przez jezdnie w miejscu niedozwolonym.

    Tego nie wiem. Ale jakoś nie widzę przeciwwskazań. Ale co do szczegółów, to
    są tu mądrzejsi ode mnie.

    > oczywiscie nie twierdze ze to co zrobil mlodszy brat jest prawidłowe bo tak
    > nie powinien uczynic ale w jaki sposob mogą teraz wyegzekwowac od niego
    > naleznosc.

    A to się robi bardzo prosto: egzekwuje się od prawnych opiekunów. A jak oni
    z synem to załatwią, to już ich sprawa. Mogą mu potrącać z kieszonkowego
    :-)

    > Druga sprawa to czy mogę napisać zazalenie na funkcjonariusza z powodu
    > nieprzedstawienia się i zmuszenia do podpisania mandatu (straszenie sądem
    > grodzkim)

    Szkoda prądu. Możesz udowodnić, że się nie przedstawił? Bo zeznania
    nieletniego, który jeszcze chwilę temu był za młody, by dostać mandat, mogą
    okazać się mało wiarygodne w konfrontacji z zeznaniami osoby zaufania
    publicznego jaką jest funkcjonariusz policji. Co do straszenia sądem
    grodzkim, to nie jest straszenie, ale informowanie. Albo delikwent
    podpisuje mandat, czym przyznaje się do winy i akceptuje wysokość kary,
    albo nie podpisuje i policja kieruje sprawę do sądu grodzkiego. Wtedy sąd
    rozstrzyga o winie i orzeka wysokość kary. Policjant jest zobowiązany
    poinformować o możliwości niepodpisania (nieprzyjęcia) mandatu i skutkach
    jakie to spowoduje. A, że ludzie boją się sądu jak ognia , i dla świętego
    spokoju podpisują, to już nie jest problem Posterunkowego :-)

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek