    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Wed, 26 Jun 2024 16:28:46 +0200
    <v4tvdp$ga3$1@news.chmurka.net> <v5ea8h$tki$1@news.chmurka.net>
    <v5eb3v$399pp$2@news.icm.edu.pl> <v5efln$1immh$1@dont-email.me>
    <v5eggm$39j19$1@news.icm.edu.pl>
    <1aaf4sjldxpvl.1nb7ysiso3e3c$.dlg@40tude.net>
    <v5f290$53q$4@news.chmurka.net> <v5f5u5$1mppn$1@dont-email.me>
    <v5fck3$53r$6@news.chmurka.net> <v5gbl2$3chca$1@news.icm.edu.pl>
    <v5gsqr$tki$4@news.chmurka.net>
    <2k10qcn22f0w$.wfef0dvg5fxv$.dlg@40tude.net>

    W dniu 26.06.2024 o 16:02, J.F pisze:
    > No nie wiem, czy się tak bali. Chyba nie. Jakby się bali, to by
    > wystarczyło nagłośnić ryzyko w TVP, a nie zakazywać ?

    Przecież nie zabraniali do kościoła

    > Poboczna sprawa - Kościół chyba utracił sporo wpływów pieniedzy. A
    > jakoś nie narzekał. Wierni się skrzyknęli, PiS im po cichu
    > zrekompensował, czy taca to juz marginalny dochód?

    Jak na mszę przyjdzie kilka osób, to0 jaki może być dochód z koszyczka?

    > Ale chcą mieć "uświadomionego wiernego", to wypada czegoś nauczyc i
    > wymagać od młodzieży.

    OK! Ale czy trzeba tego uczyć kilkanaście lat?

    > Ciekawsze pewnie tak, ale co ma być ciekawego na mszy?

    Kazanie - byle nie o polityce.

    > Za to coś mi się widzi, ze KK sobie napsuł nauką religii w szkole.

    Napsuł, nie tyle samą religią w szkołach, co upaństwowieniem tego. Bo
    akurat udostępnienie sal uważam za mądre. My plątaliśmy się po mieście
    do salek katechetycznych.

    > Raz, że widać nieciekawe, dwa, że nie mają wiele sensownego
    > młodzieży do powiedzenia. O grzesznych stosunkach, o grzesznej
    > antykoncepcji, starszej młodzieży, która się właśnie wchodzi w okres
    > seksualny? Dodaj, ze sporo tych katechetów to "kościelny beton", a
    > trafiają w buntujących się nastolatków. Każda bzdura zostanie
    > wyciągnięta.

    Bo uważam, że to powinno być bardziej religioznawstwo, niż nauka jedynie
    słusznej doktryny.

    --
    (~) Robert Tomasik