    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Litery niemieckie w dokumentach
    Date: Tue, 05 Apr 2011 21:20:02 +0200

    W dniu 05.04.2011 18:55, Firankowy potwór pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > Może nawet być krezusem, ale będzie biędny jak przyjdzie do jego urzędu
    > para islandzko-turecka, oboje z nazwiskami zawierającymi znaki z ich
    > języków, a ten klepacz będzie musiał to wpisać do komputera, bo ktoś mu
    > tak będzie kazał, mimo że do tej pory używał tylko znaków z polskiego
    > alfabetu.

    Straszne. Nigdy nie pisałem po turecku. Tu masz jedną turecką literę: Ç
    Powinna zadziałać... Zakładam, że autorzy Thunderbirda nie spieprzyli.

    > Technicznie niby żaden problem, ale np gdybym chciał sobie tak po prostu
    > z ciekawości wejść na chińską stronę, a ta nie miałaby odpowiednika
    > adresowego w łacince, to leże.

    To twój problem. Zresztą fikcyjny, bo jeśli nie rozumiesz chińskich
    domków, to i tak pewnie nie jesteś klientem strony z chińskimi domkami w
    nazwie.

    > urzędnik z innego kraju europejskiego musi wejść np na polską stronę,
    > która ma adres tylko i wyłącznie np łódź.pl

    No i? To sobie wejdzie.

    > Ja też nie widzę technicznych przeszkód, ale poza Polską i polskimi
    > urzędami zagranicą nikt Ci takiego dokumentu nie wystawi, o tym tu
    > rozmawiamy.

    Możliwe, jak pisałem, w niemieckich dokumentach usunęli mi polskie znaki
    i zastąpili łacińskimi. Aczkolwiek jest to nieco zakręcone. W moim
    nazwisku jeszcze ujdzie. Ale jak masz gościa co ma w dokumencie wpisane
    nie przymierzając Lawa albo Laska, to czy gość nazywa się Lawa czy może
    Ława? Laska czy może Łaska?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek