    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność starego oprogramowania
    Date: Tue, 2 Feb 2010 23:10:02 +0100

    W wiadomości news:jf0wmzvw00b4$.dlg@planet.terror.mx aari^^^
    <a...@t...email.is.invalid.pl> pisze:

    > No wszak o to chodzi, że zdaniem Przemysława nic nie trzeba udowadniać, bo
    > jak nie masz paragonu za kupno Windowsa, to znaczy że jesteś piratem.
    > Idąc tym tokiem rozumowania
    To nie jest rozumowanie.
    Rzeczony osobnik nie generuje tej procedury.

    > - jeśli nie masz paragonu za kupno spodni, to
    > znaczy, że jesteś złodziejem.
    Cała rzecz w tym, że porównywanie spodni do programu jest idiotyzmem.
    Spodnie (jednostkowa rzecz materialna) nabywa się na własność i dowodem tego
    jest paragon, faktura, umowa.
    Nikt nie mówi, że możesz je nosić np. tylko w dni nieparzyste (nie znam
    przypadku udzielenia licencji na spodnie).
    W przypadku programu nie nabywasz go lecz prawo jego używania na określonych
    warunkach (licencja).
    Przecież ktoś może ci użyczyć auto pod warunkiem, że nie pojedziesz nim do
    Krakowa, nie?
    Dowód kupna jest tylko dowodem zakupu tejże licencji. Jego brak nie
    powoduje, że masz nielegalny program tak samo jak brak dowodu zakupu spodni
    nie powoduje, że chodzisz w kazionnych gaciach.
    Ale to i tak wszystko kompletny idiotyzm.

    --
    Jotte