    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Date: Tue, 24 Apr 2012 08:47:33 +0200

    > No, może bez przesady.
    > Nie powiem, "linia orzecznicza" ZUS zmierzała w tę stronę, ale o ile
    > pamiętam NSA nieco utemperował te zapędy.

    No chyba że tak, bo była tu nie wiem, z rok temu, jakaś gorąca dyskusja,
    że trzeba mieć zastępcę i koniec.

    > Ale tylko nieco, żeby nie było że napisałem co innego.

    Czyli jak? Można będąc właścicielem na L4 wykonywać takie rzeczy
    porządkowe, jak wystawianie faktur, odbieranie telefonów od zlecających
    i przekazywanie zadań podwykonawcy?

    > Zastanówmy się... pracownik na chorobowe.
    > Taki "zwykły pracownik", nie prowadzacy DG.
    > Ale przychodzi kontrola z ZUSu i widzi, że onże chory na kręgosłup
    > kopie rów "bo panie płot mi się wali".
    > Co się stanie?

    No ale kopanie rowu ma wpływ na kręgosłup. Odbieranie telefonu nie.
    Zwłaszcza, że zaleceniem lekarza jest chodzenie na basen, robienie
    spacerów, wykonywanie specjalnych ćwiczeń.

    > IMVHO: sytuacja pracownika nie zależy od tego, czy prowadzi DG,
    > a od tego, czy prowadzac DG mógłby dana czynnosc "prowadzic"
    > w czasie pobierania zasiłku nie narażajac się na sankcje.

    No dlatego podany jest konkretny przykład. Uszkodzenie kręgosłupa a
    czynności w DG lajtowe, polegające na odbieraniu telefonów, ew. obsłudze
    mejla no i , co najważniejsze, obsłudze fakturowo-księgowej, której nie
    bardzo da się komuś przekazać, bo właściciel wie, jak fakturować (i w
    ogóle chyba nie wolno przekazać komuś na zleceniu, a zatrudnianie na
    etat mija się z celem). Generalnie zdorowrozsądkowo i ludzko to nie ma
    konfliktu.

    Pytanie tylko, jak zadziała w tym zakresie sławetny System.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek