    Subject: Re: Kwarantanna
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 22 Mar 2020 15:18:05 +0100

    W dniu 2020-03-22 o 14:57, J.F. pisze:

    > podejrzani sa, bo wracaja z zagranicy :-)
    > I dlatego kwarantanna.
    >
    > Na granicy wypelniaja karte lokalizacyjna, to za dwa dni moze policja
    > przyjsc i sprawdzic. No chyba, ze sie ktos pomyli :-)
    >
    > Ale ... jakies zaswiadczenie do pracy kto wyda ?

    Nie musi. W rozporządzeniu stoi, że decyzji organu sanitarnego nie
    wydaje się a podlegający kwarantannie ma powiadomić swojego pracodawcę
    nawet przez telefon
    a do wypłaty świadczeń za ten okres (tak jak wynagrodzenie za czas choroby)
    wystarcza oświadczenie, że się było skierowanym na kawrantannę.

    PS
    Musiałem przeczytać to rozporządzenie, bo nie wykluczam, że będę musiał
    sam pojechać z towarem do niemieckiego klienta i chciałem sprawdzić
    jak ominąć kwarantannę po powrocie.