  • Data: 2010-10-05 10:45:07
    Temat: Re: Kto tu łamie prawo - wynagrodzenie ?
    Od: "IwonaW" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i8eid5$bg6$1@news.onet.pl...
    > Tak mnie zastanawia jedna rzecz. Pracuję na umowę
    > na czas nieokreślony z której wynik, że zarabiam xxx zł
    > jednak wypłata, którą dostaję jest wyższa xxxx zł (niestety niedużo).
    > Co najlepsze wypłatę otrzymuję na konto z konta firmowego
    > z zaznaczeniem, że to wypłata za dany miesiąc i danymi firmy.
    >
    > Kto tu właściwie łamie prawo ?
    > Jakie są konsekwencje tego dla obu stron?
    > I komu tak właściwe powinno zależeć na wykryciu tego ?
    >

    > Uprzedzam, że nie jestem zadowolony z takiego obrotu spraw - ale wolałem
    > mieć umowę w ręce (choćby taką "niepełną") niż pracować na czarno.

    I ty i pracodawca lamiecie prawo. On bo nie odprowadza za ciebie pelnych
    skladek ZUS, ty bo nie odprowadzasz w pelnej wysokosci podatku dochodowego -
    pracodawca jest tylko jego platnikiem.
    Jezeli chcesz byc w porzadku to w mozesz w rozliczeniu rocznym PIT podac
    wynagrodzenie w wysokosci faktycznie otrzymanej i zaplacic podatek w
    prawidlowej wysokosci. A do pracodawcy wystapic o skorygowanie PIT-11 jezeli
    bedzie na inna kwote niz faktycznie otrzymana bo inaczej sie deklaracje w US
    "rozjada" ;-)

    IW