    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Date: Thu, 12 May 2016 17:34:07 +0900

    On 05/12/2016 03:20 PM, Marek wrote:

    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    >
    > Nie słyszałem o takich partiach Kukiz15, Kukiz16 i PIS-da. Masz jakieś
    > urojenia?

    Może po prostu nie jest hipokrytą tak jak ty.

    Bo to według ciebie przezywanie ludzi o innych poglądach "lemingami"
    jest OK. A jak przezwą twoich bożków - to już rzucanie błotem i urojenia.

    No chyba że nazwałeś "lemingami" posłów, którzy muszą myśleć identycznie
    jak wódz partii nakazał?

    > Od tego jest partia i jej szef, żeby posłowie, którzy się do niej
    > zapisują, postępowali wg fundamentalnych idei tej parti,
    > a buntownicy dostawali kopa. Inaczej robi się partyjna anarchia, a na
    > tym traci cała partia (osłabia się), co chętnie
    > wykorzysta partia o poglądach daleko odmiennych, której dojście do
    > władzy może szkodzić Polsce.

    Ma to jakiś sens.
    Wtedy w Sejmie by wystarczyło do głosowania pięciu posłów: jeden by miał
    235 głosów (czy 234, bo jeden poseł PiS się już ewakuował - i stąd
    panika w PiS?), inny by miał 138 głosów i tak dalej.

    Raz, że olbrzymia oszczędność (wystarczyłoby wypłacać 5 pensji, zamiast
    460), olbrzymi gmach sejmu można by zamienić na pojedynczy pokój, no i
    przede wszystkim odpadłby problemy z głosowaniem za nieobecnych,
    znikające kamery sejmowe nad ławami posłów PiS, czy wszelkie inne
    podobne objawy tego, że Partia utożsamia się z demokracją.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com