    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Date: Tue, 06 Jan 2009 18:38:51 +0100

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 18:29
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gk04e8$b9q$1@inews.gazeta.pl>):

    > 1) jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność zakładając, że
    > będzie żył z jakichś mitycznych zysków to... już sam sobie kopie grób.
    > Nie ma bowiem firmy, która przynosiłaby zyski.

    Buhahahaha. Zysk jest jedynym i nadrzędnym celem przedsiębiorstwa.

    > To tylko ściema socjalistów, komunistów i fiskusa, że istnieje coś
    > takiego jak zysk w firmie - to tylko chwilowa nadwyżka na przyszłe
    > wydatki.

    Rozumiem, że wieszczysz iż całe przeżarte przez Billa Gatesa zyski przejdą
    na odszkodowania dla poszkodowanych windowsem? ;D nawet jeśli, to przez
    ostatnie 20 lat jakoś na ,,chwilowa'' nadwyżka trwa, a że chłopak już
    wiekowy, to może nie doczekać końca tej chwili.

    To, że Twoje przedsięwzięcia regularnie padają, nie znaczy że to jest norma.

    > 2) jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność i nie potrafi
    > poprowadzić sobie sam księgowości lub zakłada, że nie będzie go stać na
    > księgową za 300-400 zł to... już sam sobie kopie grób.

    Ale nie chodzi o ,,potrafi'' a o ,,od zajebania problemów i cudowania''.

    > 3) jeżeli ktoś chce prowadzić działalność gospodarczą SAMODZIELNIE to...
    > już zrobił się niewolnikiem - dożywotnio! - a jego rodzina poszła z
    > torbami.

    A ja mówię, że nie ma być pracowników? DG OF to forma prawna
    przedsiębiorstwa, a nie że jednoosobowe.

    > Co do wypłaty kasy z firmy, to żaden problem.

    No jak to robisz normalnie, to masz podwójne opodatkowanie. Podobno są
    jakieś knify na ominięcie tego, ale chyba żaden łatwy i prosty.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.