  • Data: 2006-08-08 07:04:05
    Temat: Re: Koszty windykacji - jakie?
    Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Możliwe że sprzedali tylko roszczenie o odsetki, no chyba że sprzedali
    > wierzytelność spłaconą lub zapłaciłeś wierzycielowi po tym jak już zbyl Twój
    > dług, ale Cię o tym nie poinformował.

    Splacilem juz po sprzedazy dlugu. Podkreslam ze z wlasnej inicjatywy. W
    zasadzie to f-my wind. nie powinienem byl w ogole uznawac. Skad mam
    wiedziec na jakiej podstawie oni cokolwiek w ogole chca - nie pokazali
    mi niczego, a na podstawie listu poleconego (na samym poczatku
    przyslali poleconym) to kazdy z ulicy moze probowac...

    Pytanie stad takie: czy mozna by to podciagac pod probe wyludzenia?
    Poza tym zadzwonili do mojej zony i probowali (prawie sie im udalo, ale
    ja skrzyczalem) - przeciez ona nie jest tutaj strona, a nawet nie zna
    pomniejszych detali sprawy...

    > W dwóch ostatnich wypadkach po prostu ich olej. I jest to generalnie
    > najlepsza metoda na windykatorów, bo i tak bez sądu nic nie mogą.

    Tylko oni sa strasznie upierdliwi, zeby nie powiedziec wiecej.
    Rozmawialem wczoraj z prokuratorem - namawial, zeby zlozyc
    zawiadomienie. Ale powiedzial, ze kazdy przypadek jest indywidualny i
    samo dzwonienie nie jest jeszcze przestepstwem; dopiero musi nosic
    jakies znamiona uporczywosci. Nie wiem czy to jest warte zachodu, ale z
    drugiej strony chce zeby odp*(&^^%**^ sie ode mnie... Jakie sa normalne
    praktyki w takich przypadkach?

    > Odsetki można kapitalizowac dopiero od momentu wytoczenia powództwa [...]

    OK - bardzo dobra informacja. Tylko co, jesli sprzedali odsetki
    oddzielnie? Czy moga wtedy naliczac dodatkowo odsetki jak od zwyklego
    zadluzenia? Sliska sprawa i moze dziura w przepisach?

    > Olej ich, a jak będa namolni pozwij o naruszenie dóbr osobistych.

    Czy takie sprawy sa wszczynane z urzedu?

    Dzieki za dotychczasowa pomoc. Pozdrawiam :)

    --
    Roland