eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKoszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie] › Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
  • Data: 2009-12-16 19:24:28
    Temat: Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-12-2009 o 17:10:34 Blind <m...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam
    > pytanie, kupiłem na allegro przedmiot, przedmiot miał być fabrycznie
    > nowy (sprzedawca zapewniał o tym w mailu), niestety dostałem używany i
    > na dodatek nie działający poprawnie.

    Kupiłeś w sklepie czy na aukcji zwykłego użytkownika? Ustawa o sprzedaży
    konsumenckiej reguluje stosunki między sklepem a konsumentem.

    > Rozpocząłem spór transakcyjny,

    Hmm, spór allegro pewnie niewiele ci da, a zajmie masę czasu.

    > poinformowałem sprzedawce o fakcie. Zaproponował żebym odesłał do
    > niego to wymieni na drugi po uprzednim sprawdzeniu, nie wspomniał nic
    > o zwrocie kosztów przesyłki. I teraz pytanie mogę domagać się od
    > sprzedawcy zwrotu kosztów wysyłki, powołując się na art 8 o
    > niezgodności towaru z umową?

    Jeśli to był sklep a ty jesteś konsumentem (nie kupujesz na
    przedsiębiorstwo) to tak. Kruczek jest, że sprzedawca musi uwzględnić
    Twoją reklamację. Więc proponowałbym wysłanie formalnego pisma o
    zgłoszeniu reklamacji gdzie jednoznacznie powołasz się na niezgodność
    towaru z umową i na ustawę konsumencką. Sprzedawca będzie miał 14 dni
    (kalendarzowych, tutaj też potrafią kombinować) na odpowiedź. A ile na
    naprawę to ustawa nie precyzuje :( Z drugiej strony, skoro napisał, że
    wymieni, to już uznał Twoją reklamację, więc ciągnij go o koszty.

    > Drugie pytanie pisałaś że konsultowałeś
    > się z UOKiK, pisałeś do nich pod ten adres u...@u...gov.pl, czy
    > kontaktowałeś się z rzecznikiem praw konsumenta z twojego powiatu?

    Zadzwoniłem pod bezpłatny numer z tej strony:
    http://www.uokik.gov.pl/pl/kontakt_20/

    Z kolei powiatowy rzecznik praw konsumenta do którego zadzwoniłem później
    był ignorantem. Stwierdził, że ustawa ustawą, ale on się kieruje kodeksem
    cywilnym :)

    Nie jestem prawnikiem! Jeżeli ktoś zauważy, że napisałem coś
    nieprawdziwego to proszę mnie skorygować

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak