  • Data: 2022-03-27 14:22:45
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to wypadałoby ukonkretnić a nie pompować suwerena kalekimi
    > analogiami.

    A ktoś ukrywa te ukonkretnienia?
    https://szczepienia.pzh.gov.pl/faq/jaki-jest-sklad-s
    zczepionki-mrna-przeciw-covid-19-firm-pfizer-i-biont
    ech/

    Szczepionka mRNA zawiera cztery rodzaje substancji:

    SUBSTANCJĘ CZYNNĄ: mRNA kodujący białko S (kolca) wirusa SARS-CoV-2,
    pełniące funkcję ANTYGENU.
    TŁUSZCZE w postaci nanocząsteczek lipidowych: 4 rodzaje tłuszczów
    (lipidów), które tworzą małe nierozpuszczalne w wodzie cząsteczki. Ich
    zadanie polega na stabilizacji mRNA i jego ochronie przed degradacją,
    ułatwieniu transportu mRNA do komórek docelowych oraz wzmocnieniu
    odpowiedzi odpornościowej (działają jak swego rodzaju adiuwant).
    SOLE, które są dodawane aby utrzymać odpowiednie pH szczepionki.
    SACHAROZĘ, czyli cukier zapobiega zlepianiu się i przywieraniu cząstek
    lipidów.
    WODĘ

    Pewnie da się bardziej konkretnie, nawet w postaci trójwymiarowej
    grafiki z kolorowymi kuleczkami różnej wielkości połączonych patyczkami,
    tak jak to się robi na lekcjach chemii dla dzieci. Takie ukonkretnienie
    pomogłoby na szurów?

    > Pan profesor stwierdził, że skoro coś regularnie jemy to można przyjąć,
    > że to coś, w tej samej formie jest bezpieczne w krwioobiegu.
    > Najwyraźniej, gdyby przypadkiem były to składniki pomidora, to dlaczego
    > nie.

    Dlatego nie, bo pomidor/koń/królik, oprócz tego, co jest składnikiem
    zarówno szczepionki jak i pomidora/konia/królika, zawiera również
    pierdyliard innych składników, których szczepionka nie zawiera, a które
    nie nadają się do wstrzyknięcia w żyłę. Szczepionka zawiera tylko te,
    które się nadają, a które tak się dziwnie składa są przy okazji również
    składnikami pomidora.

    Woda jest składnikiem pomidora, czy nie?
    Cukier jest składnikiem czekolady, czy nie?
    W krówce/świcne/rybce jest mRna, czy nie?

    Jemy to na co dzień, czy nie?
    W którym miejscu pan profesor się pomylił?

    Analogia jest bardzo dobra.
    To, że jakiś składnik ma taką samą formę i nie jest szkodliwy, nie
    oznacza że jakbyś dodał łyżkę cukru do domestosa to spokojnie mógłbyś to
    łyknąć, albo zrobić strzała w żyłę. Albo zblendował konia razem z
    kopytami do strzykawki.

    To właśnie analogia z wstrzykiwaniem zblendowanego pomidora jest do dupy.

    Co równocześnie nie oznacza, że pomieszanie cukru z kwasem solnym i
    wstrzyknięcie tego do żyły by cię zabiło...
    https://baza-lekow.com.pl/glucosum-fresenius-lek-ulo
    tka-chpl-opinie-dawkowanie/

    "Pozostałe składniki to: woda do wstrzykiwań, sodu wodorotlenek (do
    ustalenia pH) i kwas solny (do ustalenia pH)."

    Wodę możesz sobie wziąć nawet z pomidora. Albo z konia.
    W drugą stronę to nie zadziała, bo jak dodasz do konia wodę z pomidora,
    to nie oznacza, że możesz go sobie zblendowanego wstrzyknąć w żyłę.

    Nie rozumiem, co w tej analogii jest takiego kontrowersyjnego.

    > Nie mam pojęcia czemu miała służyć tak beznadziejna analogia. Teraz
    > każdy szur, który chce się przyczepić będzie miał do czego.

    Ta bardzo dobra analogia w bardzo prosty i zrozumiały sposób pokazuje,
    że szury nie mają do czego się przyczepić i bredzą od rzeczy.

    Przerażające jest to, że nie dla wszystkich jest zrozumiała. I to w
    krajach z powszechnym dostępem do edukacji na poziomie podstawowym.

    > A wystarczyło powiedzieć, że podstawowe składniki użyte w szczepionkach
    > mRNA były wielokrotnie stosowane w innych (wczesniejszych) szczepionkach
    > i lekach, są więc dobrze znane i przebadane.

    Nie rozumiem.
    Przecież dokładnie to mówią. Od samego początku...
    Najwyraźniej nie wystarczyło. I nadal nie wystarcza.

    > Jedyny nowy komponent,
    > który się tu pojawia to właśnie mRNA, ale i ten składnik nie powinien
    > budzić obaw.... i tu reszta wyjaśnien.

    Nie rozumiem.
    Przecież te wyjaśnienia są i były wszędzie dostępne od samego początku.
    Co jeszcze trzeba powiedzieć, żeby ludzie zaczęli wierzyć naukowcom, a
    nie foliarzom?

    Czy foliarzom wystarczyło powiedzieć, że pomimo 5G krowy nadal będą
    dawać mleko? Pomimo takich wyjaśnień zawsze się znajdzie ktoś, kto
    zapyta: a skąd wiesz, czy za 5 lat nie przestaną dawać? Masz dowód na
    to, że nie przestaną? A po 5 latach napiszą, że przecież wystarczyło
    powiedzieć, że nie przestaną...

    Pozdrawiam
    Piotr