  • Data: 2022-03-09 11:45:50
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 8 Mar 2022 13:46:30 +0100, kacapska onuca wzór J.F napisała:

    > A jak sie stwierdza zachorowanie?

    Może po objawach.

    > A jak minister tłita daje
    > https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/150039576146852
    6592/photo/1
    > i pisze ile osob _wyzdrowiało_, to co ma na mysli ?

    Co odpowiedział minister?

    > A ja inne przyklady podawalem
    >
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/be
    > tu smiertelnosc w dwoch ostatnich falach podobna jak w marcu 2021.
    > Zdazyli sie wtedy zaszczepic, czy Belgow szczepionki nie chronią ?
    >
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/dk
    > Dania to jakis kraj antyszczpioonkowcow ?
    >
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/fi
    > Widac ten zabór rosyjski

    Mam oglądać wykresy dla wszystkich krajów świata? Po co?
    Potrafisz sformułować jakąś ogólną tezę i ją uzasadnić przy pomocy liczb?

    > Albo zobacz w swoj obrazek - Szwecja miala nawet ciut mniejsza
    > smiertelnosc niz Portugalia - a mocno mniejszy poziom szczepien
    > (70 i 83%)
    >
    > Z kolei Grecja ma podobny % szczepien jak Szwecja, a smiertelnosc
    > kilka razy wieksza. A pote popatrz na Litwe.

    I co z tego wynika?
    Obiecywałeś jakąś przełomową hipotezę, nad którą w pocie czoła pracujesz.
    To ta? Jak brzmi?

    > Przeciez pisalem - sa kraje, w ktorych duzo osob padlo w pierwszej
    > fali. Wiec co sie dziwisz, ze w 4-tej zostali juz bardziej odporni :-)

    Pamiętam, pisałeś o Hiszpanii.
    Tyle że przy większej populacji od początku pandemii mają mniej zgonów niż
    Polska. U nas sami nieodporni albo inna folia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl