  • Data: 2022-03-09 21:49:47
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.03.2022 o 11:31, Olin pisze:

    > Na czym ma polegać to "sprawdzanie"?

    Na kliknięciu. NIe chciało mi sie, bo założyłem, że masz rację i taka
    korelacja istotnie istnieje. Po prostu uwierzyłem ci na słowo. Teraz
    kliknąłem i masz rację - istnieje.

    > Z tego?
    > https://pbs.twimg.com/media/FE4ISdYXsAgqnCn?format=j
    pg&name=small

    Tak - tego. Widać na nim korelację (wcale nie taka silna na dole) z
    procentem wyszczepienia, ale również z przynależnością do dawnego bloku
    wschodniego. Możesz się z tego wyśmiewać ale widać. To czego nie widać
    to na przykład fale w poszczególnych krajach, więc widać tylko korelację
    dwóch zmiennych - która może oznaczać silny związek przyczynowy ale nie
    musi. Zapewne oznacza i nigdy tego nie kwestionowałem. Ciekawostką jest
    brak korelacji w dolnej części - gdybyś to podzielił na dwa obrazki to
    od litwy w dół i w górę to powiedziałbym że gówno widać. Może to
    oznaczać, że po prostu próg wyszczepienia 75 jest graniczny gdzie
    zachodzi skokowa zmiana (mityczna odpornośc stadna) a może coś zupełnie
    innego. Z obrazka się nie dowiemy.

    > Sam wydedukowałeś, że widać zabory, ale przysiadłem fałdów i pechowo
    > okazało się, że przed szczepieniami wpływ zaborów się nie ujawnił.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że na tym obrazku widać. I tylko o tym
    pisałem.

    > W wykręcaniu kota ogonem nie ustępujesz Robertowi Policmajstrowi.
    > Ćwiczenie czyni mistrza.

    Skoro tak uważasz. Ja nigdzie nie napisałem, że szczepienia nie wpływają
    na śmiertelność. Ba od czasu do czasu przypominam dla ciebie między
    innymi, że jednak wpływają i jest to widoczne w statystykach. Jeszcze
    raz - dyskutujesz nie o tym co napisałem, a o poglądach i tezach które
    mi bezpodstawnie przypisujesz:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.