  • Data: 2022-03-05 02:25:17
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-02-28, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
    > Dnia Sat, 26 Feb 2022 00:06:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > No i zrobiłem wykres zgony vs PKB dla IV fali (1.09-31.12.2021):
    > https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view

    > Wygląda zupełnie inaczej niż przed szczepieniami.
    > https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    > To jest książkowy przykład korelacji bez związku przyczynowego (mam na
    > myśli zgony vs PKB), bo przed szczepieniami go za Chiny Ludowe nie było.

    To jest przykład, że cała ta dyskusja ma bardzo ograniczony sens,
    osobliwie, biorąc pod uwagę, że wszystkie jej strony doskonale wiedzą,
    że każdy z tych wykresów pokazuje zależność dwuwymarową dla n-wymiarowej
    liczby czynników, gdzie n>>2.

    > Ten wykres
    > https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view
    > sugeruje, że szczepienia w ~77% "odpowiadają" za zgony na kowid.
    > https://pogotowiestatystyczne.pl/slowniki/wspolczynn
    ik-r-kwadrat/

    No ale to tylko jeśli opierasz się na suchych liczbach, a nie patrzysz
    na kraje i zastanawiasz co za i który ryba.

    > Jasne, że to tylko dla UE i że inne czynniki też wpływają na zgony, ale
    > jest oczywiste, że głównym są właśnie szczepienia.

    Myślę, że nikt tego nie kwestionuje.

    --
    Marcin