  • Data: 2022-02-23 12:02:10
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 15:29:58 +0100, Shrek napisał(a):

    > miałem tam między innymi
    > metrologię. Dzięki temu wiem, że korelacja to nie od razu związek
    > przyczynowo skutkowy

    Juści. Zdarza się, że korelacja jest przypadkowa i nie oznacza związku,
    tyle że jeśli zachodzi, to zapewne istnieje jakiś ukryty parametr, który ją
    powoduje.

    Piszesz, że to sowieckie zabory, ale w takim razie powinna być korelacja
    "zgony kowid vs zabory", a w 2020 zupełnie jej nie ma:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Pojawia się za to dla IV fali:
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view
    Choć te -0.62 raczej nie imponuje.

    Do jesieni 2021 w służbie zdrowia demoludów i w starej Unii zmieniło się
    niewiele, za to były szczepienia i to właśnie one są tym "ukrytym
    parametrem", którego nie przyjmuje do wiadomości szurnet.

    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view
    Tu korelacja jest dużo lepsza niż dla PKB, choć powinno dokładnie być
    odwrotnie, jeśli to foliarze mają rację.

    OmurHlg4HObMb/view

    > Bo nie musi?

    Właśnie, że musi i to w dowolnym czasie, a nie tylko w Międzynarodowym Dniu
    Szura i podczas Targów Folii Wszelakich.
    Mogą być pozorne korelacje, ale jeśli zgony tak naprawdę zależą od PKB, to
    ma to być widać na wykresie i to lepiej niż dla związku pozornego.

    > LOL - przecież właśnie wrzuciłem ten wykres jako przykład, że z jednego
    > takiego wykresu nie można wyciągać wniosków, bo może to prowadzić do
    > głupawych hipotez.

    Bardzo ciekawe. Dwa razy rzucałeś linkiem, bo za pierwszym razem się nie
    odniosłem do tego przełomowego wykresu i byłeś zawiedziony:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/xz9d6yPCAwAJ

    Potem jeszcze brnąłeś, że moje dane o zgonach nie były od 1.1.2022, tylko z
    dwóch miesięcy i wtedy wszystko miało się zmienić.
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/NvFinJYSBAAJ

    Minę miałeś bardzo zaciętą i nie sposób było się domyślić, że to tylko
    jaja.

    > Ww chuj i jeszcze trochę. A od czego zależała zanim nie było szczepień?

    No i nic nie wymieniłeś. Kazałeś mi za to odrabiać własne zadanie domowe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl