    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Korelacja
    <sp5asjpkkp41$.197132jmst6cm.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <8smmlbmzn0sa$.1844yvhbt2b1y$.dlg@40tude.net>
    <e...@4...net>
    <7jhuzht1n3zi$.m2gjyreup323$.dlg@40tude.net>
    <vbXOJ.192616$_5r7.5719@fx09.ams1>
    <620c9081$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <i9BPJ.33673$EjU2.26429@fx07.ams1>
    <620f31b9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <rxAQJ.47854$alu7.9996@fx01.ams1>
    <62131b3e$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <aLVQJ.42721$wLv5.23085@fx13.ams1>
    <62147b57$0$470$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 23 Feb 2022 03:45:55 GMT

    On 2022-02-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Chroni. Ja mam opory, żeby mi się butelka póltora litra po kabinie
    > walała, a ty uważasz, że dostanie w plecy 80 kilowym klockiem to nic?

    Ale dlaczego Ty ich sobie sadzasz za plecami? No i możesz mieć kabriolet
    a prawo jest wciąż to samo :)

    > Niespecjalnie - choć rozumiem analogię. Pasy nie są procedurą medyczną
    > więc pewna różnica jest, no i nie powodują ewentualnych NOPów. No i nie
    > musisz zapinać pasów w restauracji, kinie i siłowni;) Zresztą tak jak
    > napisałem. Ja nie jestem przeciwnikiem szczepień. Nawet nie jestem
    > przeciwnikiem obowiązkowych szczepień. Skoro rząd uważa, że tak trzeba,
    > to wystarczy jedna zmiana w rozporządzeniu. W zasadzie w dwóch, bo
    > trzeba jeszcze... wpisać kowid... na listę chorób zakaźnych;)

    > Ja też nie. Ale przecież narracja jest, że mają się szczepić wszyscy, a
> [...]

    No właśnie nie do końca rozumiem zaciekłości i braku elastyczności
    Twoich oponentów w tej dyskusji. Przypomina mi to moje wewnętrzne
    rozterki na pustych parkingach. Czy mogę pojechać pod prąd zamiast 10x
    dłuższą, za to oficjanie wyznaczoną, drogą? Jak pojadę pod prąd to
    oszczędzam czas, środowisko, a przeciez nikogo nie ma. No ale moze
    jednak ktoś jest, trafi się jeszcze jakiś debil, zobaczy, pomysli, że
    skoro ten tak robi, to można i to wszędzie. A potem zabije dziecko lub
    matkę staruszkę na pasach. Jednak bywa, że diabeł zwycięża i raz na
    kilka miesięcy jadę pod prąd. Potem budzę się w środku nocy z krzykiem.
    Może to na tej zasadzie?

    > No właśnie - zresztą tu nie chodzi o obostrzenia kowidowe, bo one same w
    > sobie to od dawna są u nas teoretyczne. Chodzi o to, że państwo moze co
    > chce bo kowid, prawo tworzy premier tłitem albo cieć na bramce w sądzie
    > swoim głębokim przekonaniem, wałkami wszelkiej maści, usprawiedliwieniem
    > każdeko fakaupu itp. To wszystkow zostanie. Już jest narracja, że co

    Żeś się uczepił biednego kowida. To nie kowid. Tak jest w każdej
    dziedzinie.

    > prawda kowid mija, ale przecież nie można odpuścić bo będzie następna
    > epidemia... Szury miały racje - do tamtej normalności już nie wrócimy.

    > Nie rozumiem.

    Zamordyzm to chęć rządzenia wszystkim, najchętniej autorytarnie. Tu to
    moim zdaniem nadrabianie niekompetencji restrykcjami. Raz, że pewnie
    wiele rzeczy dałoby się lepiej logistycznie i zasobowo zaplanować. Dwa,
    że tworzy się pozory działania przy braku pomysłu na coś skutecznego.

    > LOL. A znasz ten obrazek "do tego się nie posuną > tu byli rok temu > tu
    > są > tam kurwa poszli!"?

    No ale jednak są. Nie jest to wyłącznie figura retoryczna. Problem w
    tym, że może mieć to charakter "pełzający", człowiek się nie zorientuje
    i przywyknie. O tym zdaje się mówisz. Ale nawet te pełzające osiągają z
    czasem stan, gdy większość mówi "nie".

    --
    Marcin