  • Data: 2010-09-21 15:30:45
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:i788o5$g4a$1@news.onet.pl,
    *Krzysztof* <k...@a...pl> typed:
    > To naprawdę nie jest tak, że UKS znienacka wkracza do firmy, macha
    > upoważnieniem i rusza przed siebie taranem, zaglądając gdzie się da i
    > legitymując kogo się da. Naprawdę nie wiem, skąd się co poniektórym takie
    > scenariusze biorą.

    *W tym przypadku było to z nienacka*. Panie stały na czatach (ponoć) i
    obserwowały czy zostanie zafiskalizowana sprzedaż. Kolega po sprzedaży
    podszedł do kasy i wbił to co sprzedał, a w tym momencie wpadły (jak
    huragan) w/w panie i zabrały ten paragon fiskalny.
    Co jest dziwne, po opisanym zdarzeniu, kolega i ja zostaliśmy wezwani do UKS
    na przesłuchanie. Kolega przyznał się do zarzucanego czynu i poddał się
    dobrowolnej karze - wymierzono mu ~400 zł. Natomiast ja nie przyznałem sie
    do zarzucanego czynu gdyż byłem od czterech miesięcy na L4 i w dalszym ciągu
    jestem. Teraz (po przesłuchaniu w UKS) dostaliśmy wezwanie do Policji, gdzie
    przedstawiono nam art.65 $2 KW, czyli nie wylegitymowanie się organowi
    państwowemu. W moim przypadku to może i zrozumiałe, bo w UKS nie przyznałem
    sie do zarzucanego czynu, ale kolega został już ukarany, a teraz powtórnie
    Policja mu ten zarzut przedstawia na wniosek/doniesienie UKS - przesłano
    akta do Policji.
    Czy można kogoś dwa razy ukarać za to samo?.
    Czy można kogoś ukarać za nie okazanie DO, w przypadku braku takiego
    upoważnienia (UKS) do wykonywania takich czynności.