  • Data: 2010-09-23 13:52:25
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (09/23/2010 11:30 AM), Gotfryd Smolik news wrote:

    > A mowa o ukaraniu za posiadanie *nie* zaewidencjonowanej mąki :)
    > (czyli z "szarej strefy"). Wg Twojego opisu za coś takiego go *nie*
    > ukarali.

    No właśnie, miał zaewidencjonowaną mąkę, dzięki czemu były dowody na
    nieewidencjonowaną sprzedaż.

    > Miał tak niski dochód, bo *zarówno* nie wykazywał przychodu (całego)
    > jak i *wykazywał* koszty zakupu mąki (w tym na niezaewidencjonowaną
    > sprzedaż).
    > Jakby *ukrył* dowody zakupu mąki i *za to* został ukarany, to moglibyśmy
    > go brać za przykład do dyskusji ;)

    No i właśnie dlatego jest (fiskalny) sens karania za nieewidencjonowanie
    towaru.

    Jeżeli sprzedaje na lewo, to księgowanie zakupu mąki jest dowodem na tą
    lewą sprzedaż. Więc podatkowologiczne jest, że nieksięgowanie zakupu
    mąki jest ukrywaniem dowodów :).

    Nie wchodzę w to czy to słuszne, czy zgodne z prawami człowieka i
    obywatela, ale chodzi mi o fiskalny sens przymuszania do
    ewidencjonowania towarów/materiałów do produkcji. Wg. mnie ten sens (jak
    wydaje mi się że wykazałem powyżej).

    p. m.