    Date: Sun, 19 Sep 2010 15:09:44 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola UKS
    <o...@k...telgam.pl> <i74mkp$vpc$1@news.onet.pl>
    <o...@k...telgam.pl>

    (09/19/2010 02:03 PM), leon wrote:

    > Nie, nie jest proste. Bo aby znac chodiaz czesc to kazdy od podstawowki
    > musialby sie uczyc przepisow jeden dzien w tygodniu, po pare godzin w
    > tygodniu.

    I przecież tak się dzieje.

    Już od maleńkiego się uczysz że jak kogoś zabijesz, pobijesz to możesz
    trafić do więzienia. Poprzez przekaz rodziców, nauczycieli, mediów.

    Nauka niekoniecznie musi oznaczać wkucie na pamięć przepisu "kto .....
    podlega karze .....".

    > Skoro tego nie ma w programach nauczania oraz w wiekiem 18 lat
    > uzyskuje pelnie praw i obowiwazkow - wynika iz nie musze znac wysztkich
    > przepisow lecz wystarczy norma spoleczna, ktora zna kazdy bo zyje i
    > porusza sie po swiecie.

    Czyli inaczej mówiąc - kto się zapozna z jakimś przepisem ten kiep, bo
    jego odpowiedzialność za różne czyny rośnie?

    A ten któremu społeczeństwo nie przekaże że nie wolno zabijać - może
    mordować bezkarnie?

    > Art. 31. Konstytucji
    > 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    > 2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    > wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
    >
    > Art. 51.
    > 1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do
    > ujawniania informacji dotyczących jego osoby.
    >
    > ZADANIE okazania DO jest rodzajem ograniczenia wolnosci. I skoro zadaja
    > okazania to musza podac podstawe prawna.

    A czy jeżeli ci wyrecytują numer ustawy, ustępu, punktu, podpunktu,
    zdania, to coś zmieni w twojej sytuacji? Tak samo będziesz musiał
    uwierzyć na słowo że ten przepis zmusza cię do okazania dowodu.

    To że znasz tylko konstytucję, nie znasz innych przepisów i sądzisz że
    skoro ich nie znasz - to cię nie obowiązują - jest tylko i wyłącznie
    twoim problemem :).

    p. m.