  • Data: 2022-07-22 07:39:23
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, interesujące: https://en.wikipedia.org/wiki/Excited_delirium
    > Excited delirium is particularly associated with taser use. A 2017
    > investigative report by Reuters found that excited delirium had been
    > listed as a factor in autopsy reports, court records or other sources in
    > at least 276 deaths that followed taser use since 2000.

    No widzisz - a nasi biegli uznali że nie da się tego powiązać i to
    raczej od "śladowej ilości narkotyków" czyli kilka dni temu. BTW to jest
    "standardowa" przyczyn zgonu jak ktoś zejdzie przy kontakcie z
    policjantami a da mu się w jakikolwiek sposób przypisać narkotyki.

    > No to trochę jak nazasadzie samej rozprawy sądowej. Każda ze stron stara
    > się wyolbrzymiać co im pasuje i pomniejszać co nie.

    Tylko że pełnomocnicy stron z zasady są stronniczy (choć prokurator na
    przykład powinien być obiektywny) i kodeks postępowania to przewiduje.
    Natomiast biegły powinien być obiektywnym ekspertem a nie jest.

    > To może strony nie
    > powiiny móc powoływać biegłych?

    Przede wszystkim biegły powinien ponosić odpowiedzialność karną jak
    świadek za składanie fałszywych zeznań. A nie że biegły piszący głupoty
    praktycznie przejmuje postępowanie i od jego celowej manipulacji bądź
    braku wiedzy zależy postępowanie. A biegłego powołują raczej sądy -
    strony mogą chyba po prostu przedstawiać dodatkowo opinie swoich
    biegłych na zasadzie dowodów (chyba że mi się źle wydaje).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!