  • Data: 2008-07-10 07:55:15
    Temat: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Właśnie. Tyle, że prawo pracy stoi po stronie pracownika, jeśli pracodawca
    > tego nie przewidział i nie jest to konieczne, jego prawo do kontroli nie
    > jest takie nieograniczone. Prawo i jego wykładnia są o wiele bardziej

    kto tu mowi o kontroli. tu chodzi o swobode wgladu w ustawienia maszyny
    na lini produkcyjnej, swobode dostepu do segregatora z papierami
    wyprodukowanymi przez danego pracownika i wreszcie przez analogie - od
    dostep do danych znajdujacych sie na komputerze pracodawcy.

    > wymagające od pracodawcy, niż mogłoby się wydawać z prostego porównania:
    > jesteś w pracy - wszytsko co robisz jest pod kontrolą pracodawcy...

    jasne - zmodyfikuj jeszcze prawo autorskie, bo tam tez jest krzywdzacy
    dla pracownika zapis, ze jezeli tworzy "dzielo" bedac pracownikiem i na
    potrzeby pracodawcy, to 100% praw do tego dziela ma pracodawca.

    > Zamiast "zdroworozsądkowego" wypowiadania się proponuję lektrurę spraw i
    > orzeczeń jakie miały miejsce w tej materii, a nie tylko proste porównania.

    Z moje strony barykady sprawa jest prosta: komputer, maszyna do szycia,
    mlotek, i tym podobne sa wlasnoscia pracodawcy i to pracodawca decyduje
    o tym co sie w danym momencie dzieje ze sprzetem i w kazdej chwili moze
    dowolnie nim dysponowac (lacznie ze sprawdzeniem danych). Prywatna
    poczta na sluzbowym komputerze jest jak szycie przywatnych spodni na
    sluzbowej maszynie do szycia.

    > Inwigilacja pracownika nie jest taka prosta, z tego względu, że pracodawca
    > ma obowiązek również poszanować godność pracownika i zrównoważyć swoje cele
    > z celami pracownika.

    Kto tu mowi o inwigilacji? - kamery w kibelku i szatni juz w tym watku
    zostaly powylaczane :-)

    Pozdro

    Maseł