  • Data: 2008-07-10 08:08:09
    Temat: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek wrote:

    > Na tej samej zasadzie pracownik może wyciągać konsekwencje z tego, że
    > pracodawca wykorzystuje do swoich celów prywatne zasoby pracownika. Np
    > telefon prywatny,

    Mozesz nie odbierac - to ty nauczyles pracodawce, ze mozna do ciebie
    dzwonic o dowolnej porze dnia i nocy. Najprosciej to teraz kilka razy
    odbierz na ostrej "bani" i powiedz, ze jasne, ze zjawisz sie w pracy,
    ale jak podstawia ci tansport i na bramie zakladu podpisza, ze kazde
    nawet najmniejsze zadrasniecie potyraktuja jako wypadek przy pracy
    pomomo twojego stanu....

    > ubranie prywatne,

    Tylko przy pewnych pracach pracodawca ma obowiazek zapewnienia ubrania
    ochronnego (ale pod spodem i tak wypadaloby miec prywatna bielizne).

    > jedzenie prywatne etc.

    Co wiecej - to ty masz obowiazek zadbac o to, aby twoje jedzenie bylo
    prawidlowe i nie pogarszalo twojej wartosci jako pracownika :-)
    Jak chcesz - to sie zwolnij. Bezrobotny moze zjadac mniej kalorii niz
    "kopacz rowow". Zawsze daje to oszczednosc kilku kilogramow ziemniakow
    dziennie

    > Wydaje mi sie, że tego typu rozważania nie mają sensu.

    Jasne. zwlaszcza, ze ostatnio czytalem, ze jezeli pracownik robi sobie
    krotkie przerwy na "internetowanie" to ponoc pozniej wydajniej pracuje
    dla pracodawcy. Tak wiec wszystko w granicach rozsadku - takze te
    prywatne dane na sluzbowym komputerze. Czy prywatny list na biurku -
    normalny pracodawca juz po pierwszym zdaniu zorientowal by sie, ze nie
    mam on zwiazku z firma i nie czytal dalej :-)

    Pozdro

    Maseł