  • Data: 2008-07-10 07:53:26
    Temat: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł <b...@m...com> napisal:
    > Mój prywatny list pozostanie moim prywatnym nawet jeśli położę go na
    > służbowym biurku.

    Blad rozumowania. Powyzsze stosowaloby sie do przypadku, gdy ze sluzbowego
    komputera wchodzisz na ZEWNETRZNA witryne pocztowa. Uzycie sluzbowego
    konta do prywatnej korespondencji odpowiada wpieciu prywatnego listu
    do sluzbowego segregatora, do ktorego dostep w interesie firmy maja
    inni pracownicy.

    > Pracodawca może oczywiście wyciągać konsekwencje z tego, że wykorzystuję
    > służbowy czas i majątek firmy do prywatnych celów.

    Nie ma sensu ciagle powtarzac, ale: sluzbowe konto pocztowe jest wlasnoscia
    pracodawcy i jest udostepnione pracownikowi w celu wykonywania zadan.
    Z uwagi na *durne* orzecznictwo sadowe celowe jest, aby pracodawca informowal
    o tym pracownika na pismie z pokwitowaniem odbioru.

    > Nie daje mu to jednak
    > prawa do naruszania tajemnicy mojej prywatnej korespondencji.

    Jak nalepisz swoj prywatny list na sluzbowa tablice ogloszen,
    to upubliczniasz go. Twoj prywatny mail na sluzbowym koncie
    ma taki sam status.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek